Audi R8 Spyder vs. Porsche 911 Turbo Cabriolet [wideo]

Kiedy Audi wprowadzało na rynek model R8, od samego początku jasne było, że władca pierścieni celuje w Porsche 911. Kiedy zadebiutowała mocniejsza odmiana z silnikiem V10, wszyscy konfrontowali ją z Porsche Turbo. A co z R8 Spyder? Oczywiście, rywal z Zuffenhausen już stoi na linii startu. Kto okaże się szybszy?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Kiedy Audi wprowadzało na rynek model R8, od samego początku jasne było, że władca pierścieni celuje w Porsche 911. Kiedy zadebiutowała mocniejsza odmiana z silnikiem V10, wszyscy konfrontowali ją z Porsche Turbo. A co z R8 Spyder? Oczywiście, rywal z Zuffenhausen już stoi na linii startu. Kto okaże się szybszy?

Przyjrzyjmy się obu autom. Audi posiada pod maską centralnie umieszczony silnik V10 o pojemności 5.2-litra. 525 koni mechanicznych i 530 Nm momentu obrotowego odpowiada za rozpędzenie ważącego 1620 kilogramów pojazdu. Według danych fabrycznych pierwsza setka w 3.9-sekundy i prędkość maksymalna 316 kilometrów na godzinę.

Co na to Porsche? 911 Turbo Cabriolet waży 1648 kilogramów, czyli o prawie 30 kg więcej niż Audi. Auto jest ponadto słabsze, gdyż silnik typu bokser umieszczony z tyłu pojazdu wytwarza 500 koni mechanicznych. Osiągi wyglądają jednak podobnie, 0-100 km/h w 3.8-sekundy i prędkość maksymalna 312 kilometrów na godzinę.

Wyścig przeprowadzili brytyjscy eksperci z programu Fifth Gear, jest on więc w miarę obiektywny. Przyspieszanie od 0 do 160 kilometrów na godzinę, a następnie hamowanie. W ten sposób łatwiej możemy zobaczyć różnicę pomiędzy dwoma konkurentami.

Który z nich okaże się szybszy? Krwistoczerwone Audi czy może stalowe Porsche?

Fifth Gear: Porsche 911 Turbo Cabriolet Vs Audi R8 Spyder

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut