Audi Q7 zmodyfikowane przez ABT. Poprawiono nie tylko napęd

SUV marki premium z mocnym dieslem pod maską nadal jest marzeniem wielu Europejczyków. Silniki wysokoprężne - przynajmniej w tym segmencie - nie wyginą szybko. Tym bardziej, że drzemie w nich naprawdę spory potencjał do modyfikacji. Udowadnia to niemiecka firma ABT.

Jak przystało na ABT, modyfikacje są dość zachowawcze.Jak przystało na ABT, modyfikacje są dość zachowawcze.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Specjaliści od tuningu Volkswagenów i Audi wzięli na warsztat najnowszą odsłonę modelu Q7, napędzaną trzylitrowym dieslem. Zwiększyli jego moc oraz popracowali nieco nad wyglądem, czyniąc niemieckiego SUV-a jeszcze atrakcyjniejszą propozycją. Typowo dla ABT, nie są to spektakularne, daleko idące modyfikacje. Wystarczają jednak, by wyróżnić się pośród standardowych Q7.

Tym, co od razu rzuca się w oczy, jest bez wątpienia pakiet aerodynamiczny. W jego skład wchodzą przeprojektowane zderzaki i nakładki progowe. Chętni na więcej mogą wybrać też opcjonalne, poszerzone nadkola, atrapę chłodnicy z włókna węglowego i delikatne skrzydło tylnej klapy. Zwieńczenie dzieła stanowią natomiast 22-calowe felgi oferowane w trzech różnych wzorach do wyboru.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Włókno węglowe znajdziemy również w kabinie, choć niemiecki tuner nie pochwalił się fotografiami wnętrza. Carbon zagościł podobno nie tylko na kokpicie, ale i na osłonach foteli, kierownicy i gałce zmiany biegów. Standardowe zmiany czyniące wnętrze bardziej sportowym. Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać.

Trzylitrowy diesel drzemiący pod maską Q7 50 TDI standardowo generuje 286 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Specjalistom z ABT udało się zwiększyć te wartości do 330 KM i 650 Nm. Rozsądny przyrost jest wynikiem chiptuningu. Podobne pakiety można zastosować także w innych wersjach silnikowych, wliczając w to benzynowe TFSI, mogące wygenerować nawet 410 KM.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach