Audi Q5 po Szwajcarii: wrotami Alp, śladami Bonda i na lodowiec

Po wyruszeniu z Locarno, kontynuowaliśmy nasz test Audi Q5, kierując się w stronę jeziora Brienz. Po drodze musieliśmy minąć najbardziej strategiczną część Szwajcarii.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © wp.pl
Tomasz Budzik

Poprzedniego dnia, zza kierownicy samochodu, poznawaliśmy włoskojęzyczny kanton Ticino. Teraz ruszyliśmy śladem Grand Tour of Switzerland, w kierunku urokliwego miasteczka Bellinzona. Zbudowany tu system fortyfikacji z trzema zamkami wpisany jest na listę światowego dziedzictwa Unesco. Dzięki niemu przez wieki strzeżono najdogodniejszego przejścia przez Alpy z północy na południe.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl

Dalszy odcinek trasy był prawdziwym wyzwaniem dla samochodów i kierowców. By dostać się do Brienz, musieliśmy pokonać trzy alpejskie przełęcze. Pierwszą z nich była przełęcz św. Gottarda, położona na wysokości 2108 m n.p.m. Po drodze mogliśmy obejrzeć tarczę maszyny, która była wykorzystywana do drążenia jednego ze znajdujących się tam tuneli. Ten drogowy mierzy 16,9 km długości, kolejowy aż 57 km i jest najdłuższy na świecie. My wybraliśmy malowniczą, starą trasę Tremola z tysiącem zakrętów i wąską jezdnią, która częściowo pokryta jest brukiem. W jej przebiegu znajduje się odcinek drogi, którą wykorzystano w filmie „Goldfinger” jako scenerię pościgu z Jamesem Bondem w roli głównej.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl

Kolejną przełęczą była Furka. W szczytowym momencie droga biegnie tu na wysokości aż 2431 m n.p.m. Wystarczy zatrzymać się przy drodze, by podziwiać widok wyłaniających się na horyzoncie czterotysięczników.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl

Za najwyższym punktem przełęczy Furka znajdziemy hotel Belvedere. Tuż za nim rozciąga się lodowiec, który jest źródłem Rodanu. Jest on udostępniony do zwiedzania, dzięki czemu nawet nieprzygotowane osoby mogą wejść do wnętrza lodowego świata.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl

Ostatnim wymagającym punktem podróży była przełęcz Grimsel położona na wysokości 2164 m n.p.m. Poza widokiem na góry jest tu też ciekawa rzeźba wykonana ze złomu. Po pokonaniu Grimsel czekała nas spokojna droga do Brienz.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl

Ten dzień testów bez wątpienia był najtrudniejszy dla samochodów. Testowane Audi Q5 wywiązały się ze swojego zadania bez kłopotów. Wysoka moc w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym sprawiły, że wręcz wyczekiwaliśmy kolejnych zakrętów. Sporym ułatwieniem była dla nas również automatyczna przekładnia. Skrzynia DSG odpowiednio dobierała przełożenia podczas wspinania się na wzniesienia i wyczuwała momenty, w których należało hamować silnikiem podczas zjazdów.

Następny dzień testów to spotkanie z Jeziorem Czterech Kantonów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił