Audi Q5 po Szwajcarii: w górach

Za nami kolejny dzień testów Audi Q5 na szwajcarskiej trasie Grand Tour. Ten kraj to prawdziwe wyzwanie dla samochodów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Tomasz Budzik

To kolejny dzień naszej przygody po "zaliczeniu" Jeziora Bodeńskiego i zwiedzeniu fabryki czekolady. Z St. Gallen udaliśmy się do podnóża góry Santis, gdzie zwiedziliśmy lokalną fabrykę. W ramach funkcjonującej tu współpracy rolnicy oddają do niej mleko, by wytwarzać ser. Dziennie przerabia się tu 1,2 tysięcy litrów surowca.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl

Następnie, jadąc przez Liechtenstein i Davos, odwiedziliśmy przełęcz Fluela, położoną na wysokości 2383 m n.p.m. Tam przywitała nas typowo górska pogoda z deszczem, mgłą i silnymi porywami wiatru. Warto jednak wybrać się tą drogą. Jadąc nią, pokonujemy wiele serpentyn. To przyjemność, której nie potrafi odmówić sobie wielu właścicieli sportowych samochodów i motocykli. Dzień zakończyliśmy w St. Moritz – mekce narciarzy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl

Trasa Grand Tour prowadzi nas po lokalnych drogach Szwajcarii. Wbrew temu, co można byłoby sądzić, w tym kraju wciąż napotykamy roboty drogowe. Buduje się nowe trasy i poprawia już istniejące. Gdy musimy zjechać na remontowany odcinek, przydatna okazuje się funkcja drive select. Możemy wybrać spomiędzy siedmiu trybów pracy zawieszenia, silnika, skrzyni biegów i wspomagania kierownicy. Opcja lift/offroad zwiększa prześwit, zabezpieczając nasze auto przed uszkodzeniem przez kamienie i nierówności.

Następnego dnia czeka nas wyprawa do kantonu Ticino, który jest najbardziej zaskakującą częścią Szwajcarii.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© wp.pl
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił