Audi prezentuje A3 Sportback w wersji e-Tron

Ostatnimi czasy Audi przyzwyczaiło nas do pokazywania wersji elektrycznych samochodów ochrzczonych mianem e-Tron. Teraz przyszedł czas na model A3 Sportback.

Audi A3 e-tronAudi A3 e-tron
Piotr Wielgus

Ostatnimi czasy Audi przyzwyczaiło nas do pokazywania wersji elektrycznych samochodów ochrzczonych mianem e-Tron. Teraz przyszedł czas na model A3 Sportback.

Wcześniej mogliśmy podziwiać np. A1 czy R8 w wersji elektrycznej. Podczas trwających właśnie targów w Los Angeles koncern z Ingolstadt pokazał pięciodrzwiowego Sportbacka A3 zasilane prądem. Nowa odmiana auta jest napędzana synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy stałej 82 KM i maksymalnej 136 KM przy momencie 270 Nm. Moc trafia na przednią oś. Skrzynia jest bezstopniowa.

Silnik elektryczny jest wspierany przez baterię o wadze 300 kg i zasobie 26,5 kWh, umiejscowioną w bagażniku samochodu tuż za tylnymi siedzeniami. Posiada 30 modułów chłodzonych wodą. Energia z baterii jest używana chociażby do nagrzewania wnętrza auta. System wspiera elektryczny moduł PTC. A3 e-Tron rozpędza się do setki w 11,2 s, a prędkość maksymalna jest elektronicznie limitowana na poziomie 145 km/h. Całkowite naładowanie baterii zajmuje 9 godzin. Auto można zasilać z domowego gniazdka 230V. Zasięg - ok. 140 km, w zależności od trybu jazdy.

Audi A3 e-tron
Audi A3 e-tron

Samochód bazuje prawie całkowicie na wyposażeniu zwykłego A3, jednak do wykończenia wnętrza użyto połączenia Alcantary i skóry, ponieważ ta mieszanka jest cieplejsza od zwykłej skóry. Nie wiadomo, jaka przyszłość czeka A3 Sportback e-Tron. Na razie samochód stanowi ozdobę stoiska Audi w Los Angeles.

[block position="inside"]6932[/block]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej