Audi oficjalnie odchodzi z World Endurance Championschip

A jednak plotki się potwierdziły. Audi dziś oficjalnie ogłosiło zakończenie programu World Endurance Championschip wraz z końcem sezonu 2016.

Obraz
Marcin Łobodziński

Długodystansowe Mistrzostwa Świata wraz z końcem tego sezonu stracą jednego z producentów, który skupi się na Formule E. Tak jak podejrzewaliśmy, Audi nie będzie pracować w obszarze, w którym obecnie dominuje siostrzane Porsche, a środki zaoszczędzone na programie WEC przeznaczy na wsparcie ekipy ABT Schaeffler Audi Sport w Formule E i prawdopodobnie przejmie ją lub przemianuje na zespół fabryczny gdy nadejdzie odpowiedni czas.

Zamierzamy zaangażować się w wyścig o przyszłość energii elektrycznej. W sytuacji gdy coraz więcej naszych samochodów drogowych korzysta z technologii elektrycznej, nasze auta w sportach motorowych, pełniące funkcję pionierów, muszą jeszcze bardziej włączać się w tę dziedzinę. Pierwsza w pełni elektryczna seria wyścigowa doskonale wpisuje się w naszą strategię wypuszczania na rynek w pełni elektrycznych pojazdów od 2018 roku. Audi przechodzi największą przemianę w swojej historii, a Formuła E jest postrzegana jako seria o największym przyszłym potencjale.

Rupert Stadler - Prezes Zarządu Audi

Oprócz zwiększenia zaangażowania w Formułę E, Audi skupi się na wyścigach turystycznych DTM. Na chwilę obecną nie znamy planów odnośnie serii World Rallycross Championship. Niemiecki producent radzi sobie tam bardzo dobrze, a Mattias Ekström jeżdżący Audi S1 EKS RX quattro został mistrzem świata. Jednak warto wspomnieć o tym, że w rallycross zaangażowany jest także Volkswagen.

Obraz
© fot. fiaworldrallycross

Ogólnie odejście z WEC to nie najlepsza informacja dla wyścigów długodystansowych. Jedenastokrotny zwycięzca Le Mans zostawi dużą dziurę. W przyszłym roku, w najwyższej kategorii będą rywalizowały tylko dwie fabryczne ekipy – Porsche i Toyota - a nie zanosi się na wejście nowej. Jeżeli już to do niższych klas GT, do których oficjalnie dołączy m. in. BMW.

Po 18 latach pełnych sukcesów bardzo trudno jest odejść. Audi Sport Team Joest ukształtowało WEC jak żaden inny zespół. Chciałbym wyrazić swoje ogromne podziękowania dla Reinholda Joesta i jego ekipy, naszych kierowców, partnerów oraz sponsorów za niezwykle owocną współpracę. To był wspaniały okres!

Dr. Wolfgang Ullrich - szef Audi Sport
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny