Audi nie planuje nowych silników spalinowych. Wszystko z powodu norm Euro 7 

Nie będzie nowych silników spalinowych od Audi. Firma z Ingolstadt skupi się na rozwoju jednostek stosowanych dotychczas oraz elektromobilności. Te zaskakujące informacje w wywiadzie dla Frankfurter Allgemeine Zeitung potwierdził sam szef marki, Markus Duesmann.

Kombi z mocnym dieslem pod maską? Do niedawna klasyka, która niebawem będzie przeszłością.Kombi z mocnym dieslem pod maską? Do niedawna klasyka, która niebawem będzie przeszłością.
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Wiedzieliśmy, że prędzej czy później do tego dojdzie. Jedna z najważniejszych europejskich marek oficjalnie kończy z opracowywaniem nowych silników spalinowych. Powód? Można się domyślać, że jednym z nich jest postępujący rozwój elektromobilności, drugim natomiast - coraz ostrzejsze normy emisji spalin z nadchodzącym Euro 7 na czele.

Normy Euro 7 "będą ogromnym wyzwaniem technicznym, przy jednoczesnych niewielkich korzyściach dla środowiska" - mówi szef Audi, Markus Duesmann, cytowany przez Frankfurter Allgemeine Zeitung. W związku z tym firma skupi się na modyfikacjach i rozwoju dotychczasowych silników i postara zachować je w ofercie tak długo, jak tylko będzie to możliwe.

Oficjalna data śmierci jednostek spalinowych z Ingolstadt nie jest więc jeszcze znana. Wiadomo jednak, że prędzej czy później ostatecznie pożegnamy ten rodzaj napędu. Warto wspomnieć, że Audi równolegle rozwija gamę samochodów elektrycznych - do 2025 roku ma ona liczyć aż 20 modeli.

W przyspieszeniu rozwoju z pewnością pomoże nowa platforma MEB wykorzystywana przez koncern Volkswagena. Pierwszym audi, które zostanie na niej oparte, będzie zapowiedziane już Q4 e-tron.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km