Audi: NIE dla Formuły 1. Dlaczego?!

Mercedes, McLaren, Ferrari, BMW i Renault mają swoje zespoły w F1. Spekulowano na temat dołączenia do tego elitarnego grona także niemieckiego Audi. Wolfgang Ullrich stanowczo zaprzeczył tego typu doniesieniom.

Obraz
Piotr Mazanek

Mercedes, McLaren, Ferrari, BMW i Renault mają swoje zespoły w F1. Spekulowano na temat dołączenia do tego elitarnego grona także niemieckiego Audi. Wolfgang Ullrich stanowczo zaprzeczył tego typu doniesieniom.

Od pewnego czasu mówi się o tym, że dostawcą silników do bolidów F1 ma zostać Volkswagen. Szef odpowiedniego działu w firmie, Kris Nissen, powiedział miesiąc temu, że partnerem do udziału w wyścigach może zostać Audi bądź Porsche. W związku z takim oświadczeniem myśl o zespole pod kierownictwem Audi i VW wydawała się być całkiem realna.

Wypowiedź Wolfganga Ullricha ucięła jednak wszystkie tego typu spekulacje. Mężczyzna stwierdził, że F1 zwyczajnie nie pasuje do Audi i na odwrót. Coś tu się jednak nie zgadza… przecież samochodu marki Audi uplasowały się na podium w ostatniej edycji dwudziestoczterogodzinnego wyścigu w Le Mans. Auta z logiem Audi biorą także udział w niemieckich wyścigach serii DTM.

Ullrich skwitował to tak:

„Te technologie są ściśle związane z tymi, których używają nasi klienci. Możemy zatem skorzystać z tych wyścigów, co w F1 nie jest możliwe.”

Poza tym istotną rolę odgrywają także pieniądze. Koszt rywalizacji w F1 przekracza dla najlepszych teamów nawet 150 milionów Euro. W wyścigach DTM najlepsi mają budżet nieprzekraczający 30 milionów, a ta kwota ma do 2012 zmniejszyć się o połowę. DTM się dla Audi opłaca, a F1 już nie bardzo…

Źródło: worldcarfans.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut