WAŻNE
TERAZ

Trump zareagował ws. dronów nad Polską

Audi Efficiency Challenge A to B - udowodnione, ale co?

W ciągu 9 dni 10 modeli Audi pokonało 4200km z północy na południe Europy. Celem wyprawy było zebranie informacji na temat średniego zużycia paliwa w tych samochodach. Ostateczne wyniki potwierdziły, że Audi potrafi produkować samochody, które nie tylko dobrze wyglądają, ale także zużywają mało paliwa. Pytanie tylko, czy każdy chciałby nimi jeździć oszczędnie?

Audi Efficiency Challenge A to BAudi Efficiency Challenge A to B
Mateusz Gajewski

W ciągu 9 dni 10 modeli Audi pokonało 4200km z północy na południe Europy. Celem wyprawy było zebranie informacji na temat średniego zużycia paliwa w tych samochodach. Ostateczne wyniki potwierdziły, że Audi potrafi produkować samochody, które nie tylko dobrze wyglądają, ale także zużywają mało paliwa. Pytanie tylko, czy każdy chciałby nimi jeździć oszczędnie?

Jeśli pod uwagę weźmiemy np. model Q7. Wszyscy wiemy, że jest to pojazd, w którym kierowca i pasażerowie mają się czuć bezpiecznie, ale także powinni wzbudzać respekt na drodze. Ostry start ze świateł poparty miłym pomrukiem silnika? Proszę bardzo. Ale nie liczcie wówczas na spalanie na poziomie 8-litrów na 100km (3.0 TDI clean diesel quattro).

Audi Efficiency Challenge A to B
Audi Efficiency Challenge A to B

Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadku modelu TT RS. 7,4-litra uzyskane podczas testów to chyba jakieś żarty. Owszem, zapewne da się jeździć tym samochodem w taki sposób, aby uzyskać podobny wynik, ale ponownie – nie o to tutaj chodzi. Tego typu porównania byłyby dobre, gdyby przeprowadziła je Skoda, w przypadku rodzinnych kombi, ale nie Audi i nie w przypadku Q7 czy TT RS.

Poniżej macie pełną listę wyników, jakie udało się osiągnąć podczas testów.

Wydajność – wyposażenie seryjne

Średnie z najlepszego dziennego zużycia paliwa:

  • A3 Sportback 1.6 TDI: 3,3 l
  • A4 2.0 TDI e: 4,4 l
  • A5 Sportback 2.0 TFSI: 5,3 l
  • Q7 3.0 TDI clean diesel quattro: 8,0 l
  • TT 2.0 TDI: 5,0 l
  • S3 Sportback: 7,2 l
  • S4: 7,9 l
  • A5 Sportback 3.2 FSI quattro: 7,8 l
  • Q7 V12 TDI: 9,5 l
  • TT RS: 7,4 l
Audi Efficiency Challenge A to B
Audi Efficiency Challenge A to B

Źródło: MotoTarget

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km