Test: Audi e-tron Sportback - wstałem o 3:00 rano. Oby było warto

Kiedyś wygląd samochodów, których napęd - chociaż w niewielkim stopniu - miał związek z elektromobilnością, był dość specyficzny. Krótko mówiąc, te samochody nie należały do najpiękniejszych. Dziś jest oczywiście inaczej. Nie oznacza to, że elektryki stały się wyjątkowo piękne na tle "spalinówek", ale większość zaczęła wyglądać normalnie i po prostu - wtapiać się w tłum.

Mateusz Żuchowicz

Dokładnie takie jest Audi e-tron. Gdy pierwszy raz zobaczyłem ten samochód w naszej redakcji, nie zrobił na mnie większego wrażenia. Poza dziwnymi lusterkami nie był ani spektakularny, ani przesadnie ładny. Zwykły SUV. Tym razem wstałem o 3:00 rano, przyjechałem na Mazury, by dać e-tronowi jeszcze jedną szansę, ale już tym razem w odmianie Sportback.

Choć SUVy coupe, mają tyle samo zwolenników, co przeciwników, to sylwetka Audi e-tron sportback jest naprawdę płynna i harmonijna. Nie ma tutaj przesadnych przetłoczeń, czy ostrych kantów. Z przodu na pierwszy plan wysuwa się charakterystyczna dla e-tronów ośmiokątna, srebrna atrapa sigleframe, potężne wloty powietrza, które mają wpłynąć na niższe zużycie energii oraz światła do jazdy dziennej w technologii LED ułożone w charakterystyczne dla tych modeli segmenty.

Reasumując, przód pojazdu już dobrze znamy. Wszystko jednak zmienia się, gdy popatrzymy na boczną linię sportbacka. Dzięki swojej bryle oraz po dokupieniu zewnętrznego pakietu S-line i wirtualnych lusterek wartość współczynnika oporu czołowego powietrza, wynosi zaledwie 0,25 – czyli jest jeszcze lepszy niż

w siostrzanym modelu Audi e-tron. Całe nadwozie mierzy 4901 mm długości, ma szerokość 1935 mm i

wysokość 1616 mm.

Ale jak wygląda napęd w tym samochodzie? Czy warto było tak wcześnie wstać i przejechać ponad 500 km? Czy Audi e-tron Sportback wykorzystał drugą szansę? Ile kosztuje ten samochód? Jaki ma zasięg i jaką pojemność mają baterie? O tym wszystkim dowiecie się z prezentacji Mateusza Żuchowicza.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów