Audi e-Tron - pełna gama modelowa do 2020 roku

Już od dawna mówi się, że elektryczne samochody wejdą do codziennego użytkowania. Mimo że gniazdkowozy stoją dziś w salonach obok aut o napędzie spalinowym, obecne technologie oraz infrastruktura nadal nie przekonują do ich kupna. Mimo to Audi ma bardzo ambitne plany związane z rozwojem gamy e-Tron.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Już od dawna mówi się, że elektryczne samochody wejdą do codziennego użytkowania. Mimo że gniazdkowozy stoją dziś w salonach obok aut o napędzie spalinowym, obecne technologie oraz infrastruktura nadal nie przekonują do ich kupna. Mimo to Audi ma bardzo ambitne plany związane z rozwojem gamy e-Tron.

Aż strach pomyśleć, jak ogromną kwotę koncern Volkswagena inwestuje rokrocznie w rozwój Audi. Jeszcze dekadę temu producent z Ingolstadt miał w swojej ofercie kilka modeli samochodów, a dzisiaj gama modelowa rozrosła się o takie pozycje jak A1, A5, A7, całą serię Q, R, Allroady, Sportbacki, więcej S-ów, RS-ów, trudno to wszystko zliczyć.

Wydawać by się mogło, że to już koniec, jednak producent z Ingolstadt rozwija obecnie serię SUV-ów do tego stopnia, że wkrótce niemal całkowicie nałoży się ona z autami osobowymi. Mało tego, Audi ogłosiło, że do 2020 roku wszystkie modele w ofercie będą miały swoje odpowiedniki z napędem elektrycznym.

Obraz

Do tego czasu sporo się zmieni na parkingu przed siedzibą firmy, jednak łatwo się domyślić, że oznacza to, iż łącznie będzie nawet ponad 10 e-Tronów. Audi twierdzi, że jeśli uda się osiągnąć ten cel, to rocznie sprzedawane będzie 100 000 aut o napędzie elektrycznym.

Gamę elektryków otworzy R8 e-Tron napędzane dwoma silnikami elektrycznymi produkującymi ponad 300 KM i 820 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu auto na przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,6 s oraz osiągać prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 200 km/h. Podobno maksymalny zasięg ma wynosić 215 km.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.