WAŻNE
TERAZ

Dron spadł koło ich wsi. Mówią, co słychać często w nocy

Audi dołączy do F1 w 2026 roku, ale już pokazało prototyp bolidu

O tym, że Audi i Porsche wkroczą do świata Formuły 1 w 2026 roku wiadomo od jakiegoś czasu. Nie spodziewaliśmy się jednak żadnych konkretów na tak wczesnym etapie. Niemcy zaskoczyli wszystkich prezentując koncepcję bolidu przyszłości.

Tak wygląda prototyp F1 AudiTak wygląda prototyp F1 Audi
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Audi
Aleksander Ruciński

To już pewne - Audi dołączy do mistrzostw świata Formuły 1 w 2026 roku. Decyzja została ogłoszona oficjalnie i przypieczętowana premierą prototypowego bolidu, a właściwie makiety prezentującej możliwe barwy.

Wszystko to na chwilę obecną jest dość hipotetyczne. Rozwiązania techniczne, aerodynamika i kształty to wyłącznie inwencja inżynierów Audi. Trudno powiedzieć w jak dużym stopniu trafiająca w wymogi Formuły 1 2026, gdyż te na razie pozostają nieznane. Niewykluczone więc, że rzeczywisty bolid będzie wyglądał zupełnie inaczej. Ten przedstawiony na zdjęciach bardziej przypomina bowiem konstrukcje stosowane w F1 obecnie.

Niezależnie od "opakowania", pod spodem znajdziemy nowy hybrydowy układ napędowy, który zostanie opracowany przez Audi Sport, pod dowództwem Adama Bakera, byłego inżyniera FIA. Oliver Hofmann, członek zarządu Audi odpowiedzialny za rozwój techniczny zdradza, że dział rozwoju Audi i zespół F1 będą ściśle współpracować.

Prototyp F1 Audi
Prototyp F1 Audi © mat. prasowe / Audi

Wiadomo, że poza elektryfikacją, nowy napęd będzie wyróżniał się również dostosowaniem do zasilania paliwami syntetycznymi. To konieczny krok na drodze do uczynienia F1 sportem neutralnym pod względem emisji CO2.

Audi pokusiło się nawet o kilka danych technicznych. Jednostka spalinowa w nowym bolidzie ma generować 544 KM, a dodatkowy silnik elektryczny zapewni drugie tyle. Można więc spodziewać się, że będą to piekielnie szybkie maszyny.

Wciąż jednak nie wiadomo w jakiej formie Niemcy chcą dołączyć do F1. Nieoficjalnie mówi się o współpracy z Sauberem. Przekonamy się niebawem, gdyż Audi obiecało przedstawić partnera przed końcem 2022 roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik