Audi A6 Hybrid - polski cennik

Kilka dni temu polski oddział Audi odświeżył konfigurator na swojej stronie internetowej. Jedną z nowości jest pojawienie się oficjalnego cennika nowego Audi A6 Hybrid. Na jaki wydatek trzeba się przygotować, chcąc jeździć hybrydową limuzyną z Ingolstadt?

Audi A6 HybridAudi A6 Hybrid
Bartosz Pokrzywiński

Kilka dni temu polski oddział Audi odświeżył konfigurator na swojej stronie internetowej. Jedną z nowości jest pojawienie się oficjalnego cennika nowego Audi A6 Hybrid. Na jaki wydatek trzeba się przygotować, chcąc jeździć hybrydową limuzyną z Ingolstadt?

Audi zaktualizowało swój internetowy konfigurator. Przyglądając się dokładniej gamie jednostek napędowych montowanych w A6 z nadwoziem typu sedan, można zauważyć, że 300-konny silnik TFSI, który sprawdzaliśmy przy okazji polskiej premiery Audi A6 Avant, został wzmocniony do 310 KM.

Dane techniczne Audi A6 wyglądają tak samo jak w przypadku słabszej jednostki, czyli auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 s oraz osiąga prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. To wszystko przy deklarowanym przez producenta średnim spalaniu na poziomie 8,2 l oraz emisji 190 g CO2 na każdy przejechany kilometr. 310-konne A6 3,0 TFSI kosztuje 242 600 zł.

Audi A6 Hybrid
Audi A6 Hybrid

Dla miłośników ekologii Audi przygotowało coś zupełnie innego. W konfiguratorze pojawiły się ceny modelu A6 Hybrid, który napędzany jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 l z wtryskiem bezpośrednim oraz turbosprężarką. Jednostka generuje 211 KM, jednak dzięki pomocy silnika elektrycznego łączna moc układu hybrydowego to 245 KM i 480 Nm momentu obrotowego.

To w połączeniu z ośmiobiegową skrzynią Tiptronic rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 7,5 s oraz pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 240 km/h. Moc przekazywana jest jedynie na przednią oś, a auto waży aż 1845 kg. To więcej niż 310-konna odmiana. Wyższa jest także cena wersji hybrydowej - trzeba za nią zapłacić 250 500 zł.

Audi A6 Hybrid
Audi A6 Hybrid

Zdaniem Audi A6 Hybrid spala średnio 6,2 l benzyny na 100 km i emituje 145 g CO2 na każdy przejechany kilometr. Teoretycznie więc około 2 l oszczędności na 100 km, czyli około 12 zł. Ceny dodatków są na takim samym poziomie jak w przypadku innych wersji.

Czy opłaca się więc kupować Audi A6 Hybrid? Na to pytanie każdy musi sobie sam odpowiedzieć. Na koniec dodam tylko, że za 240 600 zł, czyli prawie 10 000 zł mniej, można kupić wersję 3,0 TDI o mocy 245 KM. Turbodiesel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s i spala średnio 6,0 l oleju napędowego.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Audi A6 Hybrid
  • Obraz
  • Audi A6 Hybrid
  • Audi A6 Hybrid
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej