Audi A5 Sportback - oficjalna odsłona!

Koniec z fotomontażami, koniec z gdybaniem i koniec niecierpliwego czekania. Audi opublikowało oficjalne zdjęcia modelu A5 Sportback. Zdaniem niemieckiego producenta auto łączy w sobie sylwetkę coupe z zaletami rodzinnej limuzyny.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Koniec z fotomontażami, koniec z gdybaniem i koniec niecierpliwego czekania. Audi opublikowało oficjalne zdjęcia modelu A5 Sportback. Zdaniem niemieckiego producenta auto łączy w sobie sylwetkę coupe z zaletami rodzinnej limuzyny.

Zauważyliście, że sportowe limuzyny to chyba najładniejsze auta jakie można nabyć? Mercedes CLS, nadchodzący Aston Martin Rapide no i wreszcie A5 Sportback.

Nie będę pisał o wyglądzie i stylistyce, bo i tak mam wrażenie, że za bardzo wychwalam ostatnio Audi. Wnętrze chyba identyczne jak w A5 coupe, a na zewnątrz dodatkowa para drzwi. Nie ma się do czego przyczepić.

Samochód będzie dostępny z "klasycznymi" jednostkami napędowymi niemieckiego producenta, które wędrują do wszystkich nowych aut. Dwie wersje 2.0 TFSI z mocą 180 i 211KM, 3.0 TFSI i 265 koni oraz trzy diesle zaczynając od 2.0 TDI 170KM, poprzez 2.7 TDI 190KM, aż do 3.0 TDI V6 produkującego 240 koni mechanicznych.

Wszystkie wersje A5 Sportback będą standardowo wyposażone w system odzyskiwania energii podczas hamowania. Napęd Quattro natomiast będzie dostępny w każdym z trzech motorów benzynowych oraz w topowym dieslu. W 2010 roku do gamy silników mają dołączyć trzy nowe jednostki - jedną z nich może być 333-konne V6 napędzające S4. Dla miłośników oszczędności dodam, że dwulitrowy diesel spali tylko 5.2-litra na sto kilometrów.

Nie będę opisywał również wnętrza, ponieważ nigdy w nim nie siedziałem i nie jestem w stanie obiektywnie ocenić miejsca na głowę dla pasażerów tylnej kanapy. Należy pamiętać, że A5 Sportback jest niższe od A4 o 36mm. 480 litrów powierzchni załadunkowej bagażnika można powiększyć do 980 litrów, a to moim zdaniem bardzo przyzwoity wynik.

Najważniejsze - cena. Za najtańsze A5 Sportback z silnikiem 2.0 TDI zapłacimy w Niemczech 36.050 euro, samochód z silnikiem benzynowym 2.0 TFSI będzie o prawie 3 tysiące euro tańszy. Oznacza to, że pięciodrzwiowe A5 kosztuje o ponad tysiąc euro mniej niż A6 - świetna wiadomość i świetne auto! [block position="inside"]9843[/block]

Źródło: worldcarfans.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy