Audi A5/S5 Sportback oraz wersja g-tron (2017) - premiera

Audi zaprezentowało trzy nowe modele, oczywiście bazujące na znanym już A4 i A5 Coupé. Tym razem gamę odświeża pięciodrzwiowa odmiana Sportback, również w wersji S5 i g-tron. Opis wszystkich odmian znajdziecie na każdej z trzech stron artykułu.

Zmiany zarówno techniczne jak i stylistyczne obejmują ten sam obszar co w modelach A4 i A5 Coupé. Wizualnie model A5 Sportback nie różni się od nich.Zmiany zarówno techniczne jak i stylistyczne obejmują ten sam obszar co w modelach A4 i A5 Coupé. Wizualnie model A5 Sportback nie różni się od nich.
Marcin Łobodziński
Karoseria jest lżejsza od poprzednika o 15 kg, a cały samochód odchudzono maksymalnie o 85 kg. Rozstaw osi to 2824 mm przy długości całkowitej nadwozia 4733 mm. Koła z przodu rozstawiono na 1587 mm, a z tyłu na 1568 mm. Zawieszenie to układ wielowahaczowy, gdzie w tylnej osi cztery wahacze na koło uzupełniono o jeden dodatkowy.
Karoseria jest lżejsza od poprzednika o 15 kg, a cały samochód odchudzono maksymalnie o 85 kg. Rozstaw osi to 2824 mm przy długości całkowitej nadwozia 4733 mm. Koła z przodu rozstawiono na 1587 mm, a z tyłu na 1568 mm. Zawieszenie to układ wielowahaczowy, gdzie w tylnej osi cztery wahacze na koło uzupełniono o jeden dodatkowy.
W opcji znajdziemy m. in. adaptacyjne amortyzatory i układ kierowniczy, które dostosowują się do stylu jazdy kierowcy. Można je też samemu konfigurować.
W opcji znajdziemy m. in. adaptacyjne amortyzatory i układ kierowniczy, które dostosowują się do stylu jazdy kierowcy. Można je też samemu konfigurować.
Klienci będą wybierać pomiędzy trzema silnikami benzynowymi TFSI i trzema dieslami TDI. Generują one moc od 150 KM do 286 KM. W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa nawet o 22 proc., natomiast moc wzrosła średnio o 17 proc.
Klienci będą wybierać pomiędzy trzema silnikami benzynowymi TFSI i trzema dieslami TDI. Generują one moc od 150 KM do 286 KM. W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa nawet o 22 proc., natomiast moc wzrosła średnio o 17 proc.
Dostępne będą trzy rodzaje przekładni: manualna z sześcioma przełożeniami, automatyczna S tronic z siedmioma i ośmiostopniowy automat z konwerterem Tiptronic. Napęd na cztery koła quattro jest generalnie opcją, a seryjnie montowany tylko w wersji 3.0 TDI o mocy 286 KM.
Dostępne będą trzy rodzaje przekładni: manualna z sześcioma przełożeniami, automatyczna S tronic z siedmioma i ośmiostopniowy automat z konwerterem Tiptronic. Napęd na cztery koła quattro jest generalnie opcją, a seryjnie montowany tylko w wersji 3.0 TDI o mocy 286 KM.
Podobnie jak w A4 i A5 Coupé, również w Sportbacku zmieniono nieco koncepcję obsługi wnętrza. Alternatywą dla tradycyjnych wskaźników jest Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up pokazuje informacje w taki sposób, jakby były one umieszczone w odległości 2 metrów od przedniej szyby, co ma pozwolić na łatwiejsze skupienie się na prowadzeniu.
Podobnie jak w A4 i A5 Coupé, również w Sportbacku zmieniono nieco koncepcję obsługi wnętrza. Alternatywą dla tradycyjnych wskaźników jest Audi virtual cockpit z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up pokazuje informacje w taki sposób, jakby były one umieszczone w odległości 2 metrów od przedniej szyby, co ma pozwolić na łatwiejsze skupienie się na prowadzeniu.
Długość wnętrza wzrosła o 17 milimetrów, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o 11 mm, a długość przestrzeni na kolana siedzących z tyłu o 24 mm.
Długość wnętrza wzrosła o 17 milimetrów, przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów o 11 mm, a długość przestrzeni na kolana siedzących z tyłu o 24 mm.
Kolorystyka oświetlenia ambiente zawiera paletę 30 barw. Natomiast z praktycznych rozwiązań, mamy 480-litrowy bagażnik.
Kolorystyka oświetlenia ambiente zawiera paletę 30 barw. Natomiast z praktycznych rozwiązań, mamy 480-litrowy bagażnik.
Poza znanymi z innych modeli systemami aktywnego bezpieczeństwa, Audi wyposaża A5 Sportback w adaptacyjny tempomat  z asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w ruchu drogowym do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalnia i przyspiesza oraz na dobrze oznaczonych drogach, przejmuje czasowo kierowanie pojazdem. Sam tempomat wspomaga się danymi z systemu GPS na temat ukształtowania drogi i pozwala lepiej gospodarować paliwem niż standardowe urządzenie tego typu.
Poza znanymi z innych modeli systemami aktywnego bezpieczeństwa, Audi wyposaża A5 Sportback w adaptacyjny tempomat z asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w ruchu drogowym do prędkości 65 km/h, samodzielnie zwalnia i przyspiesza oraz na dobrze oznaczonych drogach, przejmuje czasowo kierowanie pojazdem. Sam tempomat wspomaga się danymi z systemu GPS na temat ukształtowania drogi i pozwala lepiej gospodarować paliwem niż standardowe urządzenie tego typu.
Z innych, ciekawych systemów bezpieczeństwa mamy także asystenta unikania kolizji, który pomaga nawet ominąć przeszkodę jeżeli pozwala na to otoczenie. Jest także asystent skrętu, a także system ostrzegający przed poruszającymi się pojazdami w momencie gdy kierowca lub pasażerowie wysiadają z Audi A5 Sportback.
Z innych, ciekawych systemów bezpieczeństwa mamy także asystenta unikania kolizji, który pomaga nawet ominąć przeszkodę jeżeli pozwala na to otoczenie. Jest także asystent skrętu, a także system ostrzegający przed poruszającymi się pojazdami w momencie gdy kierowca lub pasażerowie wysiadają z Audi A5 Sportback.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Audi S5 Sportback to usportowiona odmiana A5 z silnikiem V6 TFSI o mocy 354 KM. Samochód stylistycznie przeszedł nieznaczne zmiany poprawiające bardziej wygląd niż wydajność.
Audi S5 Sportback to usportowiona odmiana A5 z silnikiem V6 TFSI o mocy 354 KM. Samochód stylistycznie przeszedł nieznaczne zmiany poprawiające bardziej wygląd niż wydajność.
Osiągi powinny zadowolić wybrednych. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 4,7 sekundy, a dobry sprint umożliwia moment obrotowy o wartości 500 Nm, przenoszony na szosę przez stały napęd na cztery koła quattro. Samochód jest o 85 kg lżejszy od poprzednika, a dzięki licznym zmianom technicznym również oszczędniejszy. S5 ma zużywać średnio tylko 7,3 l benzyny na 100 km.
Osiągi powinny zadowolić wybrednych. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 4,7 sekundy, a dobry sprint umożliwia moment obrotowy o wartości 500 Nm, przenoszony na szosę przez stały napęd na cztery koła quattro. Samochód jest o 85 kg lżejszy od poprzednika, a dzięki licznym zmianom technicznym również oszczędniejszy. S5 ma zużywać średnio tylko 7,3 l benzyny na 100 km.
W S5 Sportback zastosowano ośmiobiegowy automat Tiptronic, który w trybie sportowym jest tak samo szybki jak przekładnia dwusprzęgłowa S tronic, a zapewnia łagodniejszą zmianę przełożeń. W zakresie prędkości 55-160 km/h, w odpowiednim trybie jazdy przekładnia przechodzi w tryb żeglowania. W opcji, Audi do stałego napędu quattro oferuje jeszcze sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.
W S5 Sportback zastosowano ośmiobiegowy automat Tiptronic, który w trybie sportowym jest tak samo szybki jak przekładnia dwusprzęgłowa S tronic, a zapewnia łagodniejszą zmianę przełożeń. W zakresie prędkości 55-160 km/h, w odpowiednim trybie jazdy przekładnia przechodzi w tryb żeglowania. W opcji, Audi do stałego napędu quattro oferuje jeszcze sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.
W standardzie S5 znajdzie się adaptacyjne zawieszenie CDC, adaptacyjny układ kierowniczy, a także hamulce z tarczami o średnicy 350 mm z przodu.
W standardzie S5 znajdzie się adaptacyjne zawieszenie CDC, adaptacyjny układ kierowniczy, a także hamulce z tarczami o średnicy 350 mm z przodu.
Kabinę oczywiście wystrojono na miarę modelu sportowego. Kierownica, fotele, pedały oraz wstawki z kompozytów węglowych jasno wskazują z czym mamy do czynienia.
Kabinę oczywiście wystrojono na miarę modelu sportowego. Kierownica, fotele, pedały oraz wstawki z kompozytów węglowych jasno wskazują z czym mamy do czynienia.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Trzecią i bodaj najciekawszą z technicznego punktu widzenia odmianą jest A5 Sportback g-tron.
Trzecią i bodaj najciekawszą z technicznego punktu widzenia odmianą jest A5 Sportback g-tron.
Zasilany gazem ziemnym samochód został wyposażony w motor 2.0 TFSI o mocy 170 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Jednostkę zoptymalizowano pod kątem spalania gazu, m. in. podnosząc stopień sprężania i skracając suw sprężania poprzez przedłużone otwarcia zaworów.
Zasilany gazem ziemnym samochód został wyposażony w motor 2.0 TFSI o mocy 170 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Jednostkę zoptymalizowano pod kątem spalania gazu, m. in. podnosząc stopień sprężania i skracając suw sprężania poprzez przedłużone otwarcia zaworów.
Zbiornik na gaz ziemny może pomieścić do 19 kg tego paliwa, przechowywanego pod ciśnieniem 200 barów. Podczas jazdy jest on opróżniany z szybkością mniej niż 4 kg na 100 km, a producent obiecuje zasięg na poziomie 500 km. Oczywiście gdy gaz się skończy, pozostaje jeszcze 450 km zasięgu na tradycyjnej benzynie. Emisja CO2 na CNG ma wynosić około 100 g/km.
Zbiornik na gaz ziemny może pomieścić do 19 kg tego paliwa, przechowywanego pod ciśnieniem 200 barów. Podczas jazdy jest on opróżniany z szybkością mniej niż 4 kg na 100 km, a producent obiecuje zasięg na poziomie 500 km. Oczywiście gdy gaz się skończy, pozostaje jeszcze 450 km zasięgu na tradycyjnej benzynie. Emisja CO2 na CNG ma wynosić około 100 g/km.
Modele Audi serii g-tron mają stanowić alternatywę dla samochodów z silnikami Diesla, zatem muszą być nie tylko tanie w eksploatacji, ale też odpowiednio dynamiczne. W przypadku tego modelu, moc 170 KM wystarczy by rozpędzić auto w 8,5 sekundy do 100 km/h. Koszt użytkowania ma być również porównywalny z Dieslem.
Modele Audi serii g-tron mają stanowić alternatywę dla samochodów z silnikami Diesla, zatem muszą być nie tylko tanie w eksploatacji, ale też odpowiednio dynamiczne. W przypadku tego modelu, moc 170 KM wystarczy by rozpędzić auto w 8,5 sekundy do 100 km/h. Koszt użytkowania ma być również porównywalny z Dieslem.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów