Aston Martin Vantage GT3 (2015) - torowa broń na ulicy [aktualizacja]

Brytyjski producent przedstawił samochód, który jeszcze zanim został zaprezentowany, już był porównywany do Porsche 911 GT3.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Trudno uniknąć porównań, bo obydwa auta noszą ten sam przydomek i każde z nich jest surową wersją klasycznego, luksusowego sportowca. Pod maską Astona Martina Vantage'a GT3 pracuje 6-litrowe V12 rozwijające aż 600 KM i 625 Nm. Silnik przekazuje moc na tylne koła przez 7-biegową zautomatyzowaną przekładnię.

Obraz

Brytyjski producent nie tylko poprawił parametry silnika, ale także zredukował masę samochodu. Vantage zrzucił łącznie 100 kg. To zasługa zastosowania komponentów z włókna węglowego oraz lekkich stopów. Zbędnych kilogramów pozbyto się między innymi dzięki kompozytowej masce i dachowi, tylnym szybom z tworzywa sztucznego i litowo-jonowemu akumulatorowi wyścigowemu. Po wszystkich zabiegach odchudzających Vantage GT3 waży 1565 kg.

Podwozie tego małego GT dostało kilka dodatkowych milimetrów rozstawu kół. Za 19-calowymi magnezowymi felgami kryją się ceramiczne hamulce Brembo. Lekkie felgi obuto w opony Michelin Pilot Super Sport w rozmiarze 265/35 R19 z przodu i 325/30 R19 z tyłu.

Obraz

Wewnątrz do dyspozycji kierowcy oddano sportowe fotele z konstrukcją z włókna węglowego. Lekki kompozyt został także zastosowany jako obudowa konsoli środkowej.

Aston Martin wyprodukuje tylko 100 egzemplarzy Vantage'a GT3. Auto zostanie oficjalnie przedstawione publicznie na zbliżających się targach samochodowych w Genewie.

Aston Martin Vantage GT3 (2015) - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/22] Źródło zdjęć: |

[aktualizacja 13 marca]

Aston Martin zaprezentował film pokazowy drogowego modelu Vantage GT3. Brytyjski sportowiec został przedstawiony głównie w boksach i na pit lane. Chociaż materiał nie jest długi, możemy nacieszyć się zarówno wyglądem auta, jak i jego brzmieniem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy