Aston Martin się rozwija. Nowe centrum testowe na torze Silverstone

Zastanawiając się nad słowami, które opisują brytyjski motorsport, z pewnością przyjdzie Wam do głowy Aston Martin i Silverstone. Od teraz będzie to nierozłączna para. Producent otwiera właśnie swoje centrum testowe na tym legendarnym torze.

Tor Silverstone posłuży jako baza testowa nie tylko dla sportowych bolidów Aston Martina, ale i cywilnych modeli.Tor Silverstone posłuży jako baza testowa nie tylko dla sportowych bolidów Aston Martina, ale i cywilnych modeli.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Silverstone ma być drugim domem Astona Martina. Obiekt ten posłuży jako baza rozwojowa dla wszystkich nowych modeli marki. Szczególny nacisk Brytyjczycy chcą położyć na dopracowywanie podwozi oraz aerodynamiki. To kolejny obiekt firmy działający w Wielkiej Brytanii. Aston Martin ma już siedzibę w Gaydon, Newport Pagnell, czy Milton Keynes, którą dzieli z Red Bullem.

Oprócz tego Aston może pochwalić się centrum dystrybucji części w Wolverton Mill, zakładem montażowym w Chase Point, centrum obsługi specjalnej w Wellesbourne, nowym zakładem produkcyjnym w walijskim St Athan, dwoma biurami w Londynie oraz centrami sprzedaży na Dover Street i Soho Square. Nie da się ukryć, że marka rośnie w siłę.

"Obecnie inwestujemy w rozwój marek Aston Martin i Lagonda. Cieszę się, że Silverstone stanie się naszym domem. Każdy szanujący się producent samochodów, potrzebuje centrum rozwojowego. Nie mógłbym wyobrazić sobie w tej roli lepszego miejsca niż Silverstone."

Andy Palmer - CEO Astona Martina

Dotychczas Brytyjczycy, jak wielu innych producentów, najczęściej sprawdzali swoje auta na niemieckim torze Nürburgring. Będą robić to nadal, z uwagi na zróżnicowanie i wszechstronność tego obiektu. Bez wątpienia jednak lokalna baza na Silverstone ułatwi dopracowywanie najnowszych modeli. A tych powinno być sporo, gdyż plany są śmiałe i nie ograniczają się wyłącznie do pojazdów stricte sportowych.

Nie od dziś wiadomo, że Aston Martin ma w planach luksusowego SUV-a z napędem elektrycznym, który zadebiutuje przed 2023 rokiem. Auto dołączy tym samym do prestiżowego segmentu, w którym gości już m.in. Lamborghini Urus, czy Bentley Bentayga. Nowy model będzie najprawdopodobniej oferowany pod marką Lagonda, pod którą Brytyjczycy zamierzają oferować swoje bardziej praktyczne modele.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Do tych samochodów już nikt nie wrócił. Należały do ofiar zamachu na WTC z 11 września 2001
Do tych samochodów już nikt nie wrócił. Należały do ofiar zamachu na WTC z 11 września 2001
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych