Aston Martin Rapide - bo za piękno trzeba płacić

Obrazy, zegarki, ubrania, biżuteria, piękno ma swoją cenę. Nie inaczej jest w przypadku Aston Martina Rapide. Brytyjski producent luksusowych samochodów właśnie podał cennik swojego sportowego sedana. Ile nerek musielibyśmy sprzedać żeby kupić Rapide?

Aston-Martin-RapideAston-Martin-Rapide
Bartosz Pokrzywiński

Obrazy, zegarki, ubrania, biżuteria, piękno ma swoją cenę. Nie inaczej jest w przypadku Aston Martina Rapide. Brytyjski producent luksusowych samochodów właśnie podał cennik swojego sportowego sedana. Ile nerek musielibyśmy sprzedać żeby kupić Rapide?

Głównym rywalem Astona jest oczywiście Porsche Panamera. Jeżeli ktoś byłby chętny na zakup 500-konnej Panamery Turbo, to w Wielkiej Brytanii musiałby z bólem wyłożyć 95.258 funtów. Często powtarzam, że o gustach się nie dyskutuje, ale nie tylko ja uważam, że Aston bije Porsche pod względem wyglądu.

Niestety nie dorównuje mu mocą. Silnik V12 o pojemności 6-litrów produkuje 477 koni mechanicznych i 600Nm momentu obrotowego. Dzięki temu auto przyspiesza od zera do setki w 5.3-sekundy i maksymalnie rozpędza się do 303 kilometrów na godzinę. Ile więc musimy zapłacić za nieco wolniejszego, ale ładniejszego Astona?

139.950 funtów, czyli o ponad jedną trzecią więcej niż za Panamerę. W zamian za to dostajemy system audio Bang & Olufsen Beosound, podgrzewane fotele z pamięcią ustawień, hipernowoczesne zawieszenie oraz solidne hamulce. Najważniejszy jest jednak wygląd.

Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w drugim kwartale 2010 roku, łącznie w przyszłym roku z fabryki w austriackim mieście Graz wyjedzie 2000 nowych Astonów. Zbudowanie jednego auta zajmuje 220 roboczogodzin.   

Warty swojej ceny?

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa