Aston Martin One-77 na Nordschleife

Na Nurburgring Nordschleife już jeździ najnowsze arcydzieło Aston Martin One-77. Samochód nie został zamaskowany więc producent nie ma już nic do ukrycia. Samochód dotarł na północną pętlę na własnych kołach i jest zarejestrowany.

źródło: sportautoźródło: sportauto
Marcin Łobodziński

Na Nurburgring Nordschleife już jeździ najnowsze arcydzieło Aston Martin One-77. Samochód nie został zamaskowany więc producent nie ma już nic do ukrycia. Samochód dotarł na północną pętlę na własnych kołach i jest zarejestrowany.

Producent na razie nie ujawnił zbyt wiele danych. Wiadomo, że napędzany będzie silnikiem V12 zbudowany we współpracy z firmą Cosworth o pojemności 7,3 litra i mocy 750-760 KM i podobnym momencie obrotowym. Masa w okolicach 1500 kilogramów zdradza, że będzie to rasowy supersamochód. Prędkość maksymalna 355 km/h już została osiągnięta.

źródło: sportauto
źródło: sportauto

Konstrukcja opiera się na niezwykle skomplikowanej ramie przestrzennej z włókna węglowego, tytanu i aluminium. Zawieszenie to wyczynowa, w pełni regulowana konstrukcja typu pushrod. Zamocowano je w aluminiowych ramach pomocniczych.  Silnik umieszczono 25 centymetrów za przednią osią. Hamulce oczywiście ceramiczne.

źródło: sportauto
źródło: sportauto
źródło: sportauto
źródło: sportauto

Wydech jest niezwykle finezyjny już od samego kolektora zaczynając, poprzez rury oplatające się wzajemnie i biegnące do wydechu, zakończonego czterema ostrymi końcówkami z zaworami regulującymi... dźwięk? Z elementów aerodynamicznych uwagę zwracają wysuwany spojler i potężny (jak na auto drogowe) dyfuzor.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa