Artega SE | Ekologiczne 4,3 do setki

Niezwykle niszowa, niemiecka manufaktura Artega, w której ofercie znajduje się wyłącznie model GT, planuje wprowadzić na rynek odmianę elektryczną. Ekologia w połączeniu z nadwoziem spod ołówka Henrika Fiskera może okazać się celnym strzałem.

Artega SEArtega SE
Rafał Warecki

Niezwykle niszowa, niemiecka manufaktura Artega, w której ofercie znajduje się wyłącznie model GT, planuje wprowadzić na rynek odmianę elektryczną. Ekologia w połączeniu z nadwoziem spod ołówka Henrika Fiskera może okazać się celnym strzałem.

Zaprezentowana podczas targów w Genewie Artega SE (Sport Electric) została wyposażona w dwa silniki elektryczne umieszczone w sposób niezależny przy tylnych kołach, które generują moc 380 KM (80 KM więcej niż GT). Energia pobierana z litowo-jonowych akumulatorów o zasobie energetycznym 37 kWh ma wystarczyć na pokonanie dystansu 300 kilometrów - na podstawie testów zgodnych z europejskim cyklem jazdy NEDC (New European Driving Cycle) - lub 200 kilometrów normalnego, dającego przyjemność z jazdy użytkowania. Ładowanie akumulatorów z wykorzystaniem specjalnej ładowarki ma trwać zaledwie 90 minut.

Artega SE
Artega SE

Ważące 1400 kg auto o rozkładzie mas 57:43 ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w ciągu 4,3 sekundy (o pół sekundy szybciej niż spalinowa odmiana GT z silnikiem V6 3,5 litra), a prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 250 km/h. Dyrektor generalny Artega Automobil GmbH & Co. Peter Müller spodziewa się produkcji na poziomie 500 egzemplarzy rocznie.

  • Artega SE
  • Artega SE
  • Artega SE
  • Artega SE
  • Artega SE
  • Artega SE
  • Artega SE
[1/7] Artega SE Źródło zdjęć: |

Źródło: WorldCarFans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik