Ariel Atom DDMWorks - 657 kg i 700 KM!

Ariel Atom to jedno z najbardziej absurdalnych aut dostępnych obecnie na rynku. Rama, cztery koła, około 500 kg wagi i silnik Hondy chcący zmasakrować twarz kierowcy błyskawicznym przyspieszeniem. Są jednak tacy, którym to nie wystarcza.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Seryjny Ariel Atom wyjeżdża z niewielkiej brytyjskiej fabryki napędzany jednostką napędową produkcji Hondy. Czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l produkuje nieco ponad 240 KM i 210 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 3 s. Osiągi, które pozwalają wygrywać wyścigi na starcie ze świateł nawet z najmocniejszymi motocyklami.

Dla niektórych ponad 600 KM na tonę to zbyt mało. Właśnie dla nich firma DDMWorks przygotowała zestaw, w którym zamiast jednostki Hondy montowany jest czterocylindrowy Ecotec o pojemności 2,0 l. W podstawowej wersji moc wzrasta do 456 KM. Biorąc pod uwagę masę auta, to naprawdę bardzo dużo.

DDMWorks Ariel Atom 700
DDMWorks Ariel Atom 700

Ciągle mało? Do wyboru jest jeszcze pakiet 582 KM oraz całkowite szaleństwo, czyli dokładnie 709 KM. Ponad 700 KM w aucie, które waży 657 kg oznacza, że na każdy kilogram przypada prawie 1,1 KM, co czyni ten samochód prawdopodobnie najmocniejszym pod względem stosunku mocy do masy autem, jakie kiedykolwiek wyjechało na drogi publiczne.

Żeby uzyskać taką moc firma DDMWorks musiała zainstalować do jednostki VTEC dodatkowo turbosprężarkę oraz kompresor. Poza zwiększeniem mocy tuner zadbał o zamontowanie kilku dodatkowych elementów np. układu wydechowego Magnaflow.

Niestety ani cena tych modyfikacji, ani osiągi 700-konnego Atoma nie są znane. Można się jednak spodziewać, że gdyby komuś udało się utrzymać dobrą trakcję to od 0 do 200 km/h Bugatti Veyron Super Sport miałoby naprawdę twardy orzech do zgryzienia.

  • Obraz
  • Obraz
  • DDMWorks Ariel Atom 700
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • DDMWorks Ariel Atom 700
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów