Arden Range Rover i Range Rover Sport

Niżej, szybciej, mocniej. Ale czy lepiej?

Obraz
Piotr Wereszczyński

Range Rovery, jak wszystkie SUV-y, cieszą się sporym zainteresowaniem firm tuningowych co ostatnio udowadniał Startech. Wśród tunerów, którzy w swojej ofercie posiadają zestawy do upośledzania resztek zdolności terenowych dużych crossoverów od dawna znajduje się również niemiecki Arden. Firma do tej pory miała w swojej ofercie aż 4 pakiety dla aut tej marki a od niedawna oferuje kolejną.

Obraz

Chodzi o zestawy do najnowszej generacji Range Roverów Vogue i Sport - samochody otrzymały nazwę AR9. Przeróbki na zewnątrz nie są tak krzykliwe jak w przypadku Startecha, ale i tak można je dostrzec już na pierwszy rzut oka. Auto oczywiście siedzi dużo niżej niż seryjny egzemplarz i choć dumnie mianuje się SUV-em to nawet zdolność pokonywania większych krawężników została tutaj mocno ograniczona. Poza tym daje się zauważyć przemodelowane zderzaki, nowe końcówki układu wydechowego i felgi, które na życzenie mogą przybrać kolor nadwozia.

Obraz

Dużo ciekawiej dzieje się moim zdaniem pod maską. Auto seryjne wyposażone w 5-litrową V-ósemkę otrzymało nowy układ wydechowy a sam motor może się pochwalić nową jednostką sterującą. Te zmiany zaowocowały wzrostem mocy maksymalnej o 137 KM a momentu obrotowego o 120 Nm co oznacza, że Range Rover może teraz pochwalić się mocą wynoszącą prawie 650 KM. Tuner nie podaje czasu osiągnięcia pierwszej setki jednak moim zdaniem powinno to zająć około 5 sekund. Prędkość maksymalna jaką obiecuje Arden wynosi 260 km/h.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km