AMG podrasuje motocykle Ducati?

Być może kiedyś. Pierwszy krok został już zrobiony - szef Ducati, Gabriele del Torchio, oraz szef AMG, Ola Kallenius, potwierdzili na konferencji prasowej w Los Angeles początek współpracy obu marek. W najbliższych latach będzie ona jednak dotyczyć jedynie działań marketingowych.

AMG & DucatiAMG & Ducati
Szymon Witkowski

Być może kiedyś. Pierwszy krok został już zrobiony - szef Ducati, Gabriele del Torchio, oraz szef AMG, Ola Kallenius, potwierdzili na konferencji prasowej w Los Angeles początek współpracy obu marek. W najbliższych latach będzie ona jednak dotyczyć jedynie działań marketingowych.

W przyszłym sezonie wyścigów motocyklowych MotoGP niemiecki tuner zostanie oficjalnym partnerem zespołu Ducati MotoGP Team. Korzyści dla obu firm będzie jednak znacznie więcej.

Na wszelkich imprezach okolicznościowych organizowanych przez którąkolwiek z marek goście będą mieli możliwość przetestowania samochodów ze stajni AMG bądź przejechania się jednym z motocykli kultowego już Ducati. Docelowy rynek klientów wcale nie jest mały, bo sam AMG ma w tej chwili ponad 13 tys. zarejestrowanych klientów.

Obraz

Współpraca z pewnością przyniesie sporo profitów, ponieważ marki mają do zaoferowania swoim klientom coś więcej niż tylko motocykle bądź samochody. Gabriele del Torchio podkreślił na konferencji, że Ducati i AMG mają wiele wspólnego. Ich produkty cechują wspólne wartości, przede wszystkim pasja, ponadprzeciętne osiągi, przyjemność z jazdy oraz wyjątkowy design.

Ola Kallenius, szef AMG, także nie krył zadowolenia z rozpoczętej współpracy. Jego zdaniem AMG oraz Ducati świetnie się uzupełniają, ponieważ pasja do wyścigów i ekskluzywność to domeny obu marek.

Tak jak wspomniałem na początku postu, w najbliższej przyszłości raczej nie ujrzymy Ducati Diavel AMG, ale na poniższym filmie możemy za to obejrzeć najnowszego Mercedesa CLS 63 AMG (5,5 l, V8, 525 KM, 700 Nm) wraz z najmłodszym dzieckiem Ducati, motocyklem Diavel.

Źródło: Ducati

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.