Amerykanie opublikowali ranking jakości nowych aut. Zaskakujący wynik Audi
J.D. Power opublikował wyniki 39. edycji badania U.S. Initial Quality Study, które objęło 92 694 nabywców i leasingobiorców pojazdów rocznika 2025. Jak wypadły poszczególne marki?
Uczestnicy, którzy wzięli udział w badaniu między czerwcem 2024 a majem 2025 roku, odpowiedzieli na 227 pytań dotyczących różnych aspektów nowych pojazdów, w tym silnika, systemu infotainment, jakości wnętrza i doświadczeń z jazdy.
Lexus zajął pierwsze miejsce z wynikiem 166 problemów na 100 pojazdów. Niespodziewanie Nissan uplasował się na drugim miejscu z 169 problemami, podczas gdy jego marka premium, Infiniti, znalazła się blisko końca listy z 242 problemami.
Na samym końcu rankingu natomiast znalazło się Audi, które odnotowało 269 problemów na 100 pojazdów. Niewiele lepiej wypadło Volvo z wynikiem 258 problemów. Średnia dla wszystkich marek wyniosła 192 problemy na 100 pojazdów, co stanowi niewielką poprawę w porównaniu do zeszłorocznego wyniku wynoszącego 194.
Wiele marek luksusowych wypadło poniżej średniej, z wyjątkiem takich jak Jaguar (4. miejsce), Genesis (10.) i Porsche (13.). Rivian miał 269 problemów, jednak ze względu na niespełnienie kryteriów nie został uwzględniony w ostatecznym rankingu. Tesla, ex aequo z Cadillakiem i Toyotą, miała 200 problemów, co jest wynikiem poniżej średniej. Zaskoczeniem była nie tylko niska pozycja Toyoty, ale też Mazdy, która z 225 problemami zrównała się z Volkswagenem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Biznesowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025: Audi Q5 Sportback
Badanie obejmuje jedynie pierwsze 90 dni użytkowania pojazdu, a nie jego długoterminową niezawodność. J.D. Power zauważa, że samochody luksusowe są generalnie bardziej podatne na problemy niż marki popularne. Hybrydy plug-in sprawiają więcej kłopotów niż pojazdy elektryczne, a całkowicie nowe modele mają więcej usterek niż te kontynuowane z poprzednich lat.
Raport zwrócił również uwagę na rosnącą frustrację kierowców z powodu sterowania klimatyzacją za pomocą ekranów dotykowych, które wielu uznaje za nieintuicyjne. Częstym problemem są także uchwyty na kubki, które nie pasują do różnorodnych rozmiarów pojemników na napoje.
Pozycja Audi może dziwić, ale w latach 2020–2024 niemiecka marka konsekwentnie plasowała się blisko końca zestawień J.D. Power.