WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Alternatywa dla mniej zamożnych - Rennsport Müller Panamera 4S (2011)

Jeśli nie było kogoś stać na Panamerę Turbo, a tym bardziej na jej tuning, może nabyć tańszą odmianę luksusowego Porsche – na przykład Panamerę 4S, a następnie poddać ją przeróbkom (niezbyt drogim) w firmie Rennsport Müller.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Porsche Panamera 4S to namiastka wersji Turbo. Co prawda silnik 4S nie ma 500 KM ani doładowania, ale to Porsche ma taki sam jak Panamera Turbo napęd na wszystkie koła.

Jednostka napędowa jest taka sama, jak ta używana w Panamerze Turbo, a więc ma 8-cylindrów i objętość skokową 4,8 l, ale bez turbosprężarek mniej wyżyłowany motor uzyskuje moc 400 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 500 Nm, a dostępny jest w przedziale od 3500 do 5000 obr./min.

Dzięki napędowi na wszystkie koła Panamera 4S przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5 sekund, a ponieważ Porsche nie limituje prędkości maksymalnej, to auto rozpędza się aż do 282 km/h.

Jeśli właściciel Porsche Panamery 4S chce poprawić jej osiągi, nie wydając zbyt dużo pieniędzy na zaawansowane przeróbki, może udać się do firmy Rennsport Müller z Kitzingen, której oferta jest dość skromna, ale wystarczająco duża, by odróżnić auto od wozów seryjnych.

Obraz

Za 990 euro tuner zmienia oprogramowanie silnika, co zwiększa moc o 25 KM, a moment obrotowy o 35 Nm. Za kolejne 590 euro można się cieszyć innym dźwiękiem układu wydechowego po wymianie końcówek rur wylotowych. Dołożenie następnych 390 euro pozwoli zakupić modyfikację zawieszenia, która polega na obniżeniu Porsche o 40 mm.

Wreszcie za 4900 euro można nabyć komplet kół. Składają się na nie felgi o rozmiarze 10,0 x 22” z przodu i 11,5 x 22” z tyłu wyprodukowane przez firmę Schmidt Revolution. Przenoszeniem mocy na jezdnię zajmują się w tym przypadku opony 265/30 (przód) i 305/25 (tył).

Wkrótce Rennsport Müller będzie miało także tuning wnętrza, który będzie obejmował m.in. pokrycie wszystkiego, co się da, delikatną skórą.

Obraz

Te ulepszenia pozwalają wyróżnić nieco tę Panamerę 4S spośród innych wozów, jednocześnie nie drenując zbytnio portfela posiadacza auta. Jest szansa, że tuner zyska sobie sporo klientów.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 425 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 88,43 KM/l (83,23 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 535 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 10,0 x 22”
  • Koła tylne: 11,5 x 22”
  • Opony przednie: 265/30 R 22
  • Opony tylne: 305/25 R 22

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1935 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,55 kg/KM (seryjny – 4,84 kg/KM)
  • Długość: 4970 mm
  • Szerokość: 1931 mm
  • Wysokość: 1378 mm
  • Rozstaw osi: 2920 mmblock position=\inside8003/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej