Alpine A110S – znamy polskie ceny jeszcze bardziej rasowej odmiany

Francuska marka po wieloletniej nieobecności na rynku, powróciła w 2017 roku z modelem A110. Auto zachwyciło publikę nie tylko swoim wyglądem, ale także właściwościami jezdnymi. Latem dowiedzieliśmy się o nowej, bardziej rasowej wersji A110S, która właśnie wchodzi do sprzedaży.

Alpine A110S wyróżnia się z zewnątrz subtelnymi pomarańczowymi akcentamiAlpine A110S wyróżnia się z zewnątrz subtelnymi pomarańczowymi akcentami
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Filip Buliński

Dostawy Alpine A110S planowane są jeszcze przed końcem 2019 r. Ceny w Polsce zaczynają się od 284 400 zł. Francuzi tym samym uzupełnili gamę modelową, w której znajdują się już wersje Pure i Legende. A110S jest od nich droższy odpowiednio o blisko 46 tys. zł i nieco ponad 23 tys. zł. Jednocześnie model S oferuje bogatsze wyposażenie standardowe, mocniejszy silnik oraz dopracowane podzespoły, które sprawiają że jazda tym autem staje się jeszcze bardziej ekscytująca. Jakie to zmiany?

Alpine A110S
Alpine A110S © fot. materiały prasowe

Czarujące nadwozie

O ile sam design nie uległ zmianie, z zewnątrz 110S wyróżnia się opcjonalnym, matowym lakierem Szary Tonnerre (22 tys. zł), specjalnymi 18-calowymi obręczami kół GT Race (w opcji satynowe kute felgi Fuchs - 4,6 tys. zł), obniżonym o 4 mm zawieszeniem, opcjonalnym dachem z włókna węglowego (obniża masę pojazdu o 2 kg – 11 tys. zł) oraz wszechobecnymi lecz subtelnymi pomarańczowymi wstawkami - również we wnętrzu.

Kontrastującego koloru użyto także w przeszyciach foteli, deski rozdzielczej i boczków drzwi, na pionowym pasku na kierownicy, zaciskach hamulcowych, flagach na tylnych słupkach i w logo Alpine z tyłu. W środku znajdziemy w standardzie tapicerkę Dynamica, która obejmuje obszycie podsufitki, słupków przednich oraz daszków przeciwsłonecznych mikrofibrą.

Jeszcze więcej sportowego charakteru

Inżynierom bardzo zależało na wyostrzeniu A110S nad inne wersje, dlatego zaingerowali w geometrię kół, zawieszenie oraz układ hamulcowy. 320-milimetrowe tarcze hamulcowe Brembo otrzymamy w standardzie. Oprócz obniżonego zawieszenia, Francuzi zastosowali o 50 proc. sztywniejsze sprężyny oraz o 100 proc. sztywniejsze stabilizatory, które dodatkowo wydrążono w środku.

Elektroniczny układ różnicowy wbudowany w hamulce ma zapewnić szybsze i ostrzejsze pokonywanie zakrętów i nawrotów. Alpine nie omieszkał także namieszać w kontroli stabilności, którą wciąż będzie można całkowicie wyłączyć. Francuzi lepszą przyczepność zapewnili dzięki szerszym oponom (215 mm z przodu i 245 mm z tyłu).

Dopracowany silnik

Specjaliści z Alpine zachowali 1,8-litrowy, 4-cylindrowy silnik, jednak zwiększyli w nim ciśnienie doładowania do 1,6 bara (wzrost o 0,4 bara). Poszerzyli też zakres maksymalnego momentu obrotowego i maksymalnej mocy, do 6400 obr./min, co sprawia, że A110S jest bardziej elastyczne i zapewnia więcej emocji.

Poczynione modyfikacje zaowocowały zwiększeniem mocy o 40 KM (do 292 KM) względem zwykłej A110. Dzięki temu stopniał stosunek masy do mocy z 4,3 do 3,8 kg/KM. Czas przyspieszenia do 100 km/h zmalał z 4,5 do 4,4 sekundy, a prędkość maksymalna wzrosła do 260 km/h.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach