Alpina póki co nie przewiduje elektryfikacji silników. Powód? "Bo nasi klienci dużo jeżdżą"

Grono entuzjastów elektromobilności stale się powiększa, ale nie należy do niego póki co niemiecka firma Alpina. Co więcej, jej szef pozwolił sobie na kąśliwą uwagę, że na tę chwilę jego klienci nie rozważają nawet hybryd. Powodem ma być fakt, że oni tymi samochodami… jeżdżą.

Andreas Bovensiepen, szef firmy AlpinaAndreas Bovensiepen, szef firmy Alpina
Źródło zdjęć: © fot. Alpina Automobiles
Mateusz Żuchowski

Andreas Bovensiepen podzielił się tymi przemyśleniami z BimmerPost. "Nasi klienci na tę chwilę nie czują potrzeby wybierania aut elektrycznych czy nawet zelektryfikowanych. Powodem jest fakt, że jeżdżą nimi często na trasach, gdzie wykorzystują pełną moc napędu. W takich przypadkach zasięg nadal jest dużym problemem, zwłaszcza w Niemczech, gdzie na autostradach nie ma ograniczeń prędkości" – tłumaczył.

Rzeczywiście statystyki wykazują, że właściciele aut marki Alpina korzystają z nich w specyficzny sposób. Wielu klientów pokonuje na autostradach między 30 a 50 tys. km rocznie. Tam, według Bovensiepena, napędy zelektryfikowane nadal się nie sprawdzają.

W kategoriach Alpiny auta z napędem elektrycznym nadal uważane są za niszę. Bovensiepen mówi, że jego firma interesuje się niszami, ale w pierwszej kolejności musi zaspokoić potrzeby swoich klientów. Nie należy więc się spodziewać, by Alpina miała pójść śladami BMW i koncentrować się w najbliższych latach na autach elektrycznych.

A czego chcą klienci Alpiny? Na to odpowiada ujawniona niedawno plotka z BimmerPost. Według dobrze poinformowanego źródła nowy model w gamie pojawi się pod koniec bieżącego roku. Będzie to Alpina B4, zgodnie z nazwą bazująca na Serii 4. Podobno tym razem nie będzie to jednak Coupe, a Gran Coupe. BMW pokazało tę wersję nadwoziową w czerwcu.

Można się spodziewać, że Alpina przepuści nową Serię 4 Gran Coupe przez standardową procedurę dyskretnych modyfikacji nadwozia (o ile będzie się dało przy tym grillu) oraz zmiany silnika na własną jednostkę, trzylitrowe R6 o mocy 462 KM i momencie obrotowym 700 Nm. Zmiana bazy dla modelu B4 z Coupe na Gran Coupe może być dobrym ruchem: BMW nie przewiduje produkcji M4 w tej wersji nadwoziowej.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów