WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale już w salonach. Znamy polskie ceny

Nowy, długo oczekiwany SUV Alfy Romeo oficjalnie wjeżdża na polski rynek. W pierwszej kolejności dostępna będzie startowa wersja Edizione Speciale wyróżniająca się wyjątkową konfiguracją i wyposażeniem. Ile trzeba za nią zapłacić?

Alfa Romeo Tonale Edizione SpecialeAlfa Romeo Tonale Edizione Speciale
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Alfa Romeo
Aleksander Ruciński

Równe 180 tys. zł. Niemało, ale warto pamiętać, że w docelowym cenniku znajdziemy też mniej wyszukane, a co za tym idzie, tańsze wydania. Póki co klienci są właściwie skazani na odmianę Edizione Speciale.

Pod maską znajdziemy benzynowy silnik 1.5 o mocy 130 KM wspomagany układem miękkiej hybrydy, na który składa się 48-woltowa instalacja elektryczna, i generator, który w razie potrzeby zapewni dodatkowe 20 KM mocy i 55 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu odpowiada 7-stopniowa przekładnia automatyczna. Udogodnień jest jednak znacznie więcej.

Na pokładzie znajdziemy m.in. adaptacyjne reflektory z matrycowym układem LED, system bezkluczykowego dostępu, multimedia z Apple CarPlay, Android Auto i ekranem o przekątnej 10,25 cala, adaptacyjny tempomat, komplet czujników parkowania, kamerę cofania, nawigację czy bezprzewodową ładowarkę. W kwestii wizualnej można natomiast liczyć na piękne, 20-calowe felgi, czerwone zaciski hamulców i specjalne lakiery nadwozia.

Alfa Romeo Edizione Speciale
Alfa Romeo Edizione Speciale © mat. prasowe / Alfa Romeo

Z czasem do oferty dołączą również standardowe odmiany - Super i Ti, różniące się charakterem i przeznaczeniem. Pierwsza ma pełnić rolę bazowej, z możliwością rozbudowania o pakiet Sprint. Druga, o bardziej sportowym zacięciu, będzie natomiast szła w parze z emocjonującą linią Veloce.

Wcześniej jednak doczekamy się drugiej wersji napędu dla opisywanej, startowej edycji Speciale, która ma być dostępna również z mocniejszą, 160-konną hybrydą.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia