Obraz

Alfa Romeo Stelvio wjeżdża do polskich salonów - poznaj ceny

Aleksander Ruciński

Pierwszy SUV w historii Alfy Romeo już niebawem wyjedzie na nasze drogi. Polski oddział marki opublikował ceny wersji startowej o nazwie First Edition. Ile trzeba za nią zapłacić i jak wypada w porównaniu z konkurencją?

Póki co klienci są skazani wyłącznie na wariant First Edition, będący czymś w rodzaju większego odpowiednika Giulii Veloce. Znajdziemy tu bowiem 280-konny, dwulitrowy silnik z doładowaniem, sprzężony z 8-stopniową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła. Taka konfiguracja pozwala osiągać setkę w czasie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 230 km/h. Całkiem nieźle.

Obraz

Włosi obiecują średnie spalanie na poziomie 7-litrów na 100 km, choć w rzeczywistości możecie raczej zapomnieć o takim wyniku. Wątpliwe jednak, aby ktokolwiek decydował się Stelvio z powodu niskiego spalania. Większą rolę odegrają tu zapewne emocje. W przypadku takich aut pieniądze także schodzą na dalszy plan, lecz mimo to warto wiedzieć, na ile wyceniono pierwszego SUV-a Alfy.

Za odmianę First Edition trzeba zapłacić 232 500 zł. W zamian poza atrakcyjnym wyglądem, prestiżowym i wyjątkowym charakterem i świetnym napędem otrzymamy całkiem niezłe wyposażenie. W standardzie alfa oferuje system DNA pozwalający wybrać odpowiedni program jazdy, lampy biksenonowe, sześć poduszek powietrznych, mechaniczny dyferencjał Q2, tempomat, podgrzewaną kierownicę, elektrycznie sterowane fotele z pamięcią, nawigację, 400-watowy system audio oraz wykończenie kabiny w skórze i drewnie.

Obraz

Imponująca lista, która zdecydowanie usprawiedliwia cenę. Jeśli zestawimy to wszystko z charakterem pojazdu i legendą marki, Stelvio First Edition wydaje się niemalże okazją. BMW X3 oraz Audi Q5 z taką mocą i wyposażeniem stanowią znacznie większy wydatek. Pytanie tylko, czy pozostałe warianty, które trafią na rynek za jakiś czas zostaną wycenione równie atrakcyjnie.

Przyznaję, że byłem sceptycznie nastawiony do nowej oferty Alfy, lecz Stelvio wydaje się mieć wszystko, czego potrzeba, aby odnieść sukces w stale rosnącym segmencie SUV-ów premium. To właśnie ten model może sprawić, że włoska marka powróci do świetności.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów