Alfa Romeo może zachować V6. Sugeruje to jeden z szefów

Klienci Alfy Romeo nie chcą rozstawać się z silnikami V6, co może wpłynąć na decyzję producenta o ich dalszym stosowaniu.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Super Sport 2024Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Super Sport 2024
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

W niedawnym wywiadzie Cristiano Fiorio, szef marketingu i komunikacji Alfy Romeo, zasugerował, że marka może zachować swój 2,9-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik V6. Decyzja ta wynika z silnego nacisku ze strony klientów, którzy nie chcą rezygnować z tradycyjnej jednostki napędowej.

Silnik V6 Alfa Romeo, generujący 512 KM (377 kW) i 600 Nm momentu obrotowego, jest sercem modeli Quadrifoglio. Choć producenci samochodów często kierują rynek w stronę swoich preferencji, tym razem głos klientów może okazać się decydujący.

W dobie elektryfikacji i wprowadzania hybryd Alfa Romeo planuje zmiany w swoich modelach. Wiemy już, że Giulia może powrócić jako połączenie crossovera i sedana, a napędy hybrydowe i elektryczne są w drodze. Jednak przyszłość modeli Quadrifoglio pozostaje kwestią otwartą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Alfa Romeo Stelvio - też będzie jak Ibisz?

Cristiano Fiorio w rozmowie z magazynem "Car" zasugerował, że Quadrifoglio nie przejdzie w pełni na napęd elektryczny w najbliższym czasie. "Osobiście nie widzę Quadrifoglio jako samochodu elektrycznego. Widzę Quadrifoglio, które ma brzmienie prawdziwego silnika. Na razie. Może za pięć lat rzeczy się zmienią. Ale na razie Quadrifoglio dla mnie – dla nas – powinno być czymś z brzmieniem" – powiedział.

Fiorio podkreślił także znaczenie klientów w procesie decyzyjnym. "To jest coś, co wyrażają fani – klienci – ponieważ udział Quadrifoglio na wielu rynkach jest bardzo interesujący. Musimy nadal dawać klientom to, czego chcą" – dodał.

Stwierdził również: "(...) jeśli mówimy o wersji z mocnym układem napędowym dla Giulii i Stelvio, które – nawiasem mówiąc – są dużymi samochodami, nie widziałbym dwóch, trzech, czterech cylindrów… Nie wiem. Może łatwiej jest z sześcioma cylindrami".

Przeczytaj nasze wrażenia po przejażdżce modelami Quadrifoglio:

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach