Alfa Romeo i ambitne plany na przyszłość

Wśród wszystkich marek, których właścicielem jest koncern Fiat, najwięcej niewykorzystanego potencjału drzemie we włoskiej Alfa Romeo. Firma z Turynu ma w swojej ofercie jedynie małą MiTo, kompaktową Giuliettę oraz wysłużoną już 159. Włosi przedstawili plan na przyszłość mający zwiększyć dochody.

Alfa Romeo logoAlfa Romeo logo
Mariusz Zmysłowski

Wśród wszystkich marek, których właścicielem jest koncern Fiat, najwięcej niewykorzystanego potencjału drzemie we włoskiej Alfa Romeo. Firma z Turynu ma w swojej ofercie jedynie małą MiTo, kompaktową Giuliettę oraz wysłużoną już 159. Włosi przedstawili plan na przyszłość mający zwiększyć dochody.

Pierwszą nowością w gamie samochodów Alfy Romeo ma być model 4C. Sportowe auto, mniejszy krewniak 8C Competizione, wejdzie do sprzedaży prawdopodobnie w 2013 roku. Dzięki niemu włoska marka powróci na rynek amerykański. Dwumiejscowe sportowe coupe z poszyciem z włókna węglowego ma być konkurencją dla takich modeli jak brytyjski Lotus Evora. Będzie to jednak produkcja małoseryjna, mająca jedynie udowodnić, że Alfa Romeo nie zapomniała o swoich korzeniach.

Obraz

Kolejna nowość to Spider, który do sprzedaży wejdzie około 2014 roku. Lekka konstrukcja oraz sportowa charakterystyka zawieszenia i jednostki napędowej mają iść w parze z wysublimowaną stylistyką. Będzie to ukłon w stronę miłośników klasycznego wizerunku marki.

Na koniec 2012 roku skończy się niestety produkcja modelu 159 zarówno w odmianie sedan, jak i kombi. Dyrektor Fiata, Sergio Marchionne, kilka razy odrzucał propozycje wyglądu następcy konkurenta dla Audi A4 oraz BMW serii 3. Po obecnie produkowanym flagowym pojeździe marki zostanie na pewien czas luka w gamie oferowanych samochodów. Dopiero w 2014 roku, czyli dwa lata później, niż planowano, do produkcji wejdzie Giulia, skonstruowana na przedłużonej płycie podłogowej Giulietty.

Alfa Romeo 4C GTA
Alfa Romeo 4C GTA

Kolejnym planowanym autem włoskiego producenta jest niewielki crossover, mający powalczyć na rynku z takimi modelami jak Volkswagen Tiguan czy Ford Kuga. Alfa Romeo obiecuje, że nie będzie to jedynie narzędzie do zarabiania pieniędzy, ale prawdziwa Alfa, stylizowana zgodnie z duchem marki.

Zaskoczeniem jest uwzględnienie w planach włoskiego producenta zupełnie nowego modelu, który będzie pierwszym od czasów 75 (którego produkcja zakończyła się w 1992 roku) produkowanym masowo samochodem Alfy Romeo z napędem na tylną oś. W tym momencie nie jest znana planowana nazwa tego auta. Wiadomo jedynie, że będzie korzystało z płyty podłogowej Chryslera 300 (czyli również Lancii Themy), a pod maskę trafi między innymi widlasta szóstka. Ma to być kolejny model, którego produkcja ruszy w 2014 roku.

Obraz

Spośród obecnie dostępnych samochodów zmiany nastąpią w modelu MiTo, który za 2-3 lata ma być sprzedawany również w wersji 5-drziowej. Brera oraz Spider wyjdą ze sprzedaży z końcem bieżącego roku.

Ambitne plany mają pomóc Alfie osiągnąć w 2014 r. sprzedaż na poziomie około 400 000 egzemplarzy rocznie. Cel nie będzie łatwy do osiągnięcia, gdyż przewidywany na bieżący rok wynik to około 155 000 sprzedanych samochodów.

Źródło: Carscoop

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej