Alfa Romeo coraz bliżej Volkswagena i Audi

Przedstawiciele Volkswagena i Audi złożyli wizytę w fabryce Fiata w Pomigliano d'Arco. Zakład ten jeszcze do niedawna wytwarzał modele marki Alfa Romeo.

Pomigliano d'ArcoPomigliano d'Arco
Wojciech Kaczałek

Pogłoski o tym, że Alfa Romeo ma zostać włączona do Grupy Volkswagen, pojawiają się regularnie od kilku lat. Za każdym razem przedstawiciele koncernu Fiat podkreślają, że zasłużona włoska marka nie jest na sprzedaż.

W grudniu informowaliśmy o szykowanej dla Alfy Romeo strategii rozwojowej, która zakłada prezentację do 2016 r. aż 9 nowych samochodów. Wśród nich znalazł się model 4C, który zadebiutował już w wersji seryjnej w marcu Genewie. Obecnie producent ma w gamie tylko dwa auta: MiTo i Giuliettę.

Coraz więcej wskazuje na to, że Fiat w końcu pozbędzie się firmy przynoszącej od dawna straty. Najpoważniejszym kandydatem do przejęcia jest wspomniana Volkswagen Group, a konkretnie Audi, które sprawuje już nadzór nad innymi włoskimi przedsiębiorstwami: Lamborghini, Ducati (oficjalnie należącym do marki z  Sant'Agata Bolognese) i Italdesign-Giugiaro.

Pod koniec marca pisaliśmy, że Audi jest zainteresowane nie tylko samą Alfą Romeo, ale także fabryką Fiata w Pomigliano d'Arco, w której obecnie jest wytwarzana Panda. Zakład został zbudowany przez Alfę Romeo. Ostatnim modelem tej firmy, który powstawał w Pomigliano, był 159 (produkcja zakończyła się w 2011 r.).

Włoską fabrykę zwiedzali niedawno eksperci Volkswagena i Audi odpowiadający za działanie linii montażowych Volkswagena up! i Audi Q7. Fiat zaprzeczył, jakoby wizyta miała cokolwiek wspólnego z planowaną odsprzedażą Alfy Romeo.

Podobno przedstawiciele niemieckiego koncernu zostali zaproszeni w ramach "rutynowych zajęć" polegających na dzieleniu się dobrymi branżowymi doświadczeniami. Tego typu uprzejmości nie są zbyt powszechne w branży motoryzacyjnej.

Włoska agencja ANSA podała ponadto, że w Pomigliano byli obecni pracownicy serbskiego Fiata z fabryki Kragujevac, w której wytwarza się 500L. Być może włoski koncern szykuje się do przeniesienia produkcji Pandy do dawnych zakładów Zastavy.

Kupno Alfy Romeo w pakiecie z Pomigliano mogłoby być dla Volkswagena i Audi sensownym rozwiązaniem. Zakład ten jest uznawany za bardzo dobry. W zeszłym roku branżowy magazyn Automobil Produktion przyznał mu nagrodę za ekonomikę i ekologię produkcji.

Niemcy podobno ostrzą sobie zęby także na należące do Fiata Magneti Marelli, a przynajmniej na część tej firmy. Z przedsiębiorstwa można by utworzyć centrum rozwojowe dla Alfy Romeo.

Źródło: CarscoopsEuropa Magazine

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa