Alfa 4C wreszcie wyjechała na ulice - czy Porsche może czuć się zagrożone?

Alfa Romeo 4C już od półtora roku zaszczyca swoją obecnością najważniejsze salony motoryzacyjne na świecie. Choć przez producenta jest konsekwentnie nazywana konceptem, to ostatnie zdjęcia szpiegowskie auta rozwiewają wszelkie wątpliwości. Samochód trafi do produkcji, znana jest również data premiery sportowej włoszki.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Alfa Romeo 4C już od półtora roku zaszczyca swoją obecnością najważniejsze salony motoryzacyjne na świecie. Choć przez producenta jest konsekwentnie nazywana konceptem, to ostatnie zdjęcia szpiegowskie auta rozwiewają wszelkie wątpliwości. Samochód trafi do produkcji, znana jest również data premiery sportowej włoszki.

Po raz pierwszy Alfa Romeo 4C została pokazana na salonie w Genewie w marcu zeszłego roku. Choć koncept sprawia wrażenie niemal gotowego do produkcji seryjnej już od ponad roku, producent zwleka z zaprezentowaniem ostatecznej wersji auta. Data premiery jest zapewne po części uwarunkowana pracami nad modelem Giulia, który ma zastąpić 159. Jeżeli wierzyć najnowszym doniesieniom, produkcyjna wersja Alfy 4C zostanie zaprezentowana na przyszłorocznym salonie samochodowym w Detroit, aby zaraz potem trafić do sprzedaży.

Obraz

W ciągu ostatniego tygodnia samochód był testowany dwukrotnie, co potwierdza przypuszczenia, że premiera małej sportowej Alfy zbliża się wielkimi krokami. 4C widoczna na zdjęciach została zamaskowana bardzo dokładnie, a zdjęcia nie grzeszą jakością, jednak można zauważyć, że auto jest bardzo podobne do konceptu. Testowany egzemplarz ma jeszcze kilka drobnych niedoróbek, jak choćby dyfuzor z tyłu, jednak to zapewne kwestia tygodni, aby brakujące części zostały uzupełnione.

Nowy model włoskiego producenta celuje bardzo wysoko. Patrząc na komplet danych technicznych, można wysnuć jeden prosty wniosek: Alfa Romeo chce zdetronizować Porsche. Choć centralnie umieszczony silnik nie dorównuje Caymanowi ani pojemnością, ani mocą, to nie motor, tylko masa auta będzie podstawowym atutem. Pomimo że w procesie produkcji 4C może nieco przytyć, to i tak nic nie wskazuje na to, aby auto ważyło więcej niż tonę. Taki zysk bezpośrednio przekłada się na osiągi, które przy mocy rzędu 230-250 KM zapowiadają się naprawdę interesująco.

Obraz

Poza osiągami Alfę Romeo i Porsche będą łączyły również wymiary i cena. Włoszka przy długości 4 m i rozstawie osi 2400 mm jest wprawdzie nieco mniejsza od Caymana, jednak należy się spodziewać podobnych własności jezdnych. 4C ma przyspieszać od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 s, co jest wynikiem dużo lepszym od niemca, a przy podobnej lub nieco niższej cenie będzie atrakcyjną propozycją dla klientów.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

PS Tomaszu, dzięki za cynk!

Źródło: autoblog.itautoblog.it

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik