Aktualizacje dla klientów Škody. Zobacz, jak wiele można zmienić w aucie samym programem

Škoda rozpocznie instalację nowej wersji oprogramowania ME3 w modelu Enyaq iV. Dotyczy to też egzemplarzy już odebranych przez klientów. Nowy pakiet optymalizuje zasięg, wydłuży trwałość baterii oraz zwiększy komfort użytkowania.

Aktualizacje dla klientów ŠkodyAktualizacje dla klientów Škody
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe / Škoda
Marcin Łobodziński

Klienci nie muszą wiele robić. Lokalny dealer sam się z nimi skontaktuje, by umówić wizytę. W czasie jej trwania – około pięć godzin - bezpłatnie zostaną wprowadzone aktualizacje oprogramowania.

Dzięki nim zostaną poprawione zasięg i komfort użytkowania elektrycznego modelu Enyaq iV. Pojawią się też nowe funkcje wyświetlaczy, systemu infotainment i usług mobilnych Škoda Connect. Po wizycie samochód będzie przystosowany do instalacji większości przyszłych aktualizacji bezprzewodowo – w systemie over-the-air. Największą zaletą może być zwiększona moc ładowania.

Co da aktualizacja?

Škoda zdradza, że będzie to m.in. tryb "battery care", który wydłuży jego żywotność poprzez zmniejszenie poziomu ładowania do 80 proc. Oczywiście użytkownik może naładować baterię do 100 proc., jeśli tylko zechce.

Z nowym oprogramowaniem maksymalna moc ładowania wzrasta do 120 kW dla modeli z akumulatorem o pojemności 62 kWh i do 135 kW dla tych z pojemnością 82 kWh. Aktualizacja systemu zapewnia też zwiększony zasięg dzięki optymalizacji systemu zarządzania akumulatorem.

Jeśli chodzi o wyświetlacze, to grafika ładowania i zasięgu w systemie infotainment zawierać będzie informacje o miejscu docelowym, do którego udaje się kierowca oraz wszelkich koniecznych przystankach na ładowanie w trakcie pokonywania przewidzianej trasy.

Nowe oprogramowanie dostarcza także ulepszony widok w cyfrowym kokpicie, na wyświetlaczu head-up oraz nowy sposób prezentacji poziomu naładowania akumulatora. Zaktualizowana zostanie także kamera cofania – można liczyć na zwiększony kontrast obrazu.

Znany przycisk sterowania Travel Assist na kierownicy będzie po aktualizacji reagował także na wielokrotne naciśnięcia i ma służyć do przełączania pomiędzy dwoma poziomami systemów wspomagania: tempomatem adaptacyjnym i Travel Assist, czyli jazdą po części autonomiczną.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km