AdBlue nie lubi skrajnych temperatur. System zawodzi latem

Wyższa temperatura powietrza przekłada się na jego większe zanieczyszczenie tlenkami azotu. Francuzi donoszą, że technologia oczyszczania spalin daje za wygraną, gdy nadchodzi fala upałów. Europejskie miasta już podejmują pierwsze kroki.

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP/Stefan Puchner
Mateusz Lubczański

Jak donosi francuski Instytut Paliw i Alternatywnych Źródeł Zasilania, promowane przez producentów wtryski mocznika(AdBlue) do układu wydechowego nie spełniają swojej roli, gdy temperatura powietrza wzrasta powyżej 30 stopni Celsjusza. Skuteczność systemów spada, a do powietrza dostają się szkodliwe cząsteczki stałe, jak i tlenki azotu. Ograniczeniem jest - oczywiście - technologia.

Jak się okazuje, płyn ten źle znosi wysokie temperatury (czyli już powyżej 25 stopni Celsjusza) oraz długie składowanie. Mocne podgrzanie roztworu doprowadza do jego rozkładu i utraty parametrów. Dlatego też dystrybutory na stacjach są klimatyzowane.

System domyślnie ma za zadanie zlikwidować ponad 90 proc. tlenków azotu w spalinach – o ile oczywiście działa. Roztwór mocznika nie lubi jednak skrajnych temperatur – zimą z kolei wytracają się z niego kryształki.

W Paryżu – który jeszcze kilkanaście lat temu witał diesle z otwartymi ramionami – zabroniono wjazdu starszym pojazdom do centrum. Dodatkowo wprowadzono ograniczenia prędkości oraz zmniejszono ceny komunikacji miejskiej. Centra zamknięto również w takich ośrodkach jak Strasburg i Lyon.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Niemiecki gigant opuszcza prestiżowy indeks. Znamy datę
Niemiecki gigant opuszcza prestiżowy indeks. Znamy datę
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów