Acura NSX (2015): pełne dane techniczne wreszcie oficjalnie

Hybrydowy supersamochód z Japonii odsłania swoje karty. Ile mocy będzie generować ten długo wyczekiwany wóz?

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Honda NSX to jeden z tych samochodów, na które świat czeka bardzo długo - za długo. Wynika to z faktu, że ma on za sobą legendarnego już poprzednika. Więcej - pierwsza generacja NSX-a posłużyła jako wyznacznik do zbudowania kolejnej legendy - McLarena F1. Honda miała więc nie lada wyzwanie - musiała stworzyć samochód, który będzie godnym następcą cudownego dziecka lat 90.

Obraz

Właśnie dlatego musieliśmy tyle czekać. Honda nie mogła sobie pozwolić na zbudowanie zwykłego sportowego samochodu. To musiał być wóz przełomowy dla marki. Właśnie dlatego Japończycy zdecydowali się na skonstruowanie hybrydy. Tym samym dołączyli do grona pionierów, którzy stworzyli prawdziwe sportowe wozy napędzane benzyną i prądem.

Wreszcie przyszedł czas odkryć karty. Czym dysponuje Acura NSX? Maksymalna moc tego wozu wynosi 581 KM. Na tylną oś może trafić do 507 benzynowych koni mechanicznych. Pochodzą one z silnika generującego maksymalnie 551 Nm. Czerwone pole w tym motorze zaczyna się przy 7500 rpm. Jest to jednostka widlasta (kąt rozwarcia 75°), sześciocylindrowa, wyposażona w podwójne doładowanie. Centralnie zamontowany silnik został sprzęgnięty z 9-biegową przekładnią DCT. Tylną oś napędza także jednostka elektryczna o mocy 48 KM. Z przodu pracują dwa motory zasilane prądem, generujące po 36,5 KM. Acura NSX może pracować w jednym z czterech trybów: Quiet (cichy), Sport, Sport+ i Track (torowy).

Obraz

Całkowita masa własna bez wyposażenia opcjonalnego dzięki wykorzystaniu włókna węglowego i stopów aluminium wynosi 1725 kg. Oznacza to, że są w stawce lżejsi zawodnicy - chociażby Lamborghini Huracán i Audi R8. Większa masa Hondy wynika z faktu, że oprócz konwencjonalnej jednostki ma także dodatkowe akumulatory i silniki elektryczne. Rozkład mas między przodem a tyłem w NSX wynosi 42/58.

Za skuteczne utrzymanie wozu na drodze odpowiada zawieszenie: z przodu z podwójnym wahaczem, a z tyłu wielowahaczowe. Z obu stron pracują tłumiki Active Gen III z cieczą magnetoreologiczną. Za kutymi kołami obutymi w opony w rozmiarze 245/35 ZR19 z przodu i 305/30 ZR20 kryją się hamulce Brembo, odpowiednio: 6- i 4-tłokowe. Standardowo NSX będzie wyposażony w stalowe tarcze pływające w rozmiarze 14,5" z przodu i 14,2" z tyłu. Opcjonalnie oferowana jest wersja ceramiczna.

Obraz

Czy wszystkie zagadki dotyczące NXS-a zostały tym samym rozwikłane? Nie - wciąż nie znamy oficjalnych osiągów tego wozu. Dopiero gdy dowiemy się jak szybko nowa Honda/Acura przyspiesza będzie można stwierdzić jak spisali się inżynierowie z Japonii. Póki co wiemy, że prędkość maksymalna NSX-a wynosi 307 km/h. Obecnie to jednak nie ten parametr jest decydujący. Dlatego wciąż czekamy na informację o przyspieszeniu.

Tymczasem możemy pozachwycać się trochę samym wyglądem tego niesamowitego wozu, ponieważ Acura dostarczyła zestaw 70 zdjęć.

Acura NSX (2015) - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/70] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił