Absurdów ciąg dalszy - służby ratunkowe nie wjadą na A4 bez biletu

Polskie autostrady zamiast cieszyć kierowców od pewnego czasu są świetnym tematem do żartów. Niestety, prawdopodobnie będzie tak jeszcze długo, ponieważ sami urzędnicy i obsługujące je firmy robią wszystko, by sięgnąć możliwie daleko poza granice absurdu. Tym razem postanowiono uniemożliwić służbom ratunkowym wjazd na autostradę A4 bez biletu.

Pobór opłat (fot. onet.pl)Pobór opłat (fot. onet.pl)
Mariusz Zmysłowski

Polskie autostrady zamiast cieszyć kierowców od pewnego czasu są świetnym tematem do żartów. Niestety, prawdopodobnie będzie tak jeszcze długo, ponieważ sami urzędnicy i obsługujące je firmy robią wszystko, by sięgnąć możliwie daleko poza granice absurdu. Tym razem postanowiono uniemożliwić służbom ratunkowym wjazd na autostradę A4 bez biletu.

Kto odpowiada za tak niedorzeczny pomysł? Firma Kapsch, która od 1 czerwca będzie obsługiwać pobór opłat na A4. Jej przedstawiciel nie widzi w tym niczego złego. Według Doroty Prochowicz, rzeczniczki firmy Kapsch, pobór biletu trwa zaledwie 20 sekund. W dodatku dla służb mundurowych będą one bezpłatne.

Wygląda więc na to, że powinniśmy się cieszyć, że karetka jadąca na sygnale nie będzie musiała wnosić żadnych opłat dzięki przywilejowi darmowego wjazdu. Pytanie tylko, ile razy te 20 sekund zabraknie do uratowania czyjegoś życia. W końcu autostrada jest takim miejscem, gdzie może dojść do karamboli. Wiele karetek, wozów straży pożarnej oraz radiowozów nie powinno w takiej sytuacji stać w kolejce do bramek.

Wicewojewoda Antoni Jastrzembski zapewnia, że do tego absurdu nie dojdzie i urząd doprowadzi do umożliwienia służbom ratunkowym normalnego funkcjonowania. Jednak na tym nie koniec. Na autostradzie ciągle nie działa telefonia alarmowa, a straż pożarna i policja wciąż nie dostały planu ratownictwa na autostradzie. Mimo tego otwarcie bramek z opłatami nastąpi już 1 czerwca i jest to termin nieodwołalny.

Odwiedź forum Autokult.pl:

Źródło: nto

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam