Abarth z hitami w Genewie

Grupa Fiata zapowiedziała, że w Genewie ma zamiar pokazać sporo ciekawych nowości. I choć te słowa na razie wydają się nieco na wyrost, to do działania zmobilizowały też nadwornego tunera Fiata - Abartha.

Abarth 695 Tributo FerrariAbarth 695 Tributo Ferrari
Piotr Wielgus

Podczas genewskiej wystawy będzie można podziwiać Abartha 695 "Tributo Ferrari" - po raz pierwszy wystawionego w kolorze niebieskim Abu Dhabi i szarym Titanium.  Cechy charakterystyczne? To najszybsza dostępna w normalnej sprzedaży wersja modelu 500, w której palce maczali także inżynierowie Ferrari. Nie jest to bynajmniej żadna nowość. Auto pojawiło się na rynku w zeszłe wakacje, Szwajcaria będzie tylko areną premiery nowych barw i kliku kosmetycznych zmian, o których Abarth milczy.

Abarth 695 Tributo Ferrari
Abarth 695 Tributo Ferrari

Hitem stoiska ma być model ACC-CSAI-Abarth, który w tym roku wziął udział w mistrzostwach dedykowanych temu autu. Mały bolid wyprodukowany przez firmę Tatuus ma nadwozie wykonane z włókna węglowego, a pod jego maską drzemie silnik FPT Racing 1,4 Fire Turbo o mocy 180 KM, współpracujący z  sekwencyjną, sześciobiegową skrzynią.

Abarth pokaże także model 500 w nowych pakietach "esseesse", w odmianie cabrio. W Genewie zadebiutuje również 5-biegowa, manualna skrzynia biegów, dedykowana właśnie najmniejszemu Abarthowi w wersji cabrio. Nowością będzie połączenie tej skrzyni z jednostką 1,4 T-Jet o mocy 135 KM. To auto będzie wciąż dostępne z automatyczną skrzynią Competizione, z charakterystycznymi manetkami.

Abarth 500C esseesse
Abarth 500C esseesse

Tak naprawdę trudno w tych modelach doszukiwać się wielu nowości. Abarth idzie drogą całej grupy Fiata, pokazując auta już obyte na drogach, ale z niewielkimi innowacjami czy kosmetycznymi zmianami. Bez wątpienia na stoiskach związanych z włoskim potentatem, czy to fabrycznych, czy tuningowych, będzie pięknie. Raz, za sprawą ładnych aut, dwa - zawsze najpiękniejszych na targach hostess. Czy to jednak wystarczy, by odwrócić uwagę od marek niemieckich i francuskich, które wystawę w Szwajcarii traktują bardzo prestiżowo i planują premiery?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam