940 KM na co dzień – Switzer GT-R R1KX Ultimate Street Edition (2012)

Amerykańska firma Switzer oferuje ponad 900-konnego Nissana GT-R. Według tunera przygotowane w specjalnej wersji auto doskonale nadaje się zarówno do codziennego użytku na drogach, jak i do szaleństw na torze.

Obraz
Olgierd Lachowski

Amerykańska firma Switzer oferuje ponad 900-konnego Nissana GT-R. Według tunera przygotowane w specjalnej wersji auto doskonale nadaje się zarówno do codziennego użytku na drogach, jak i do szaleństw na torze.

Switzer jest jednym z liderów wśród firm tuningowych modyfikujących Nissana GT-R. Tuner zaprezentował już kilka wersji tego wozu różniących się przede wszystkim mocą silnika. W każdej z nich ulepszenia robione były jednak pod kątem osiągów bez specjalnego oglądania się na możliwość zwykłego użytkowania tego supersamochodu.

Obraz

Tym razem amerykańska ekipa skupiła się na takim przygotowaniu wozu, żeby mimo ogromnej jego mocy był przyjaznym samochodem w zwykłej jeździe po pieczywo do sklepu. Oczywiście nie jest tak, że nie dało się normalnie poruszać się innymi odmianami GT-R-a przygotowanymi przez Switzera, ale jednak spokojna jazda wymagała nieco wprawy od kierowcy.

Japońskie auto to pojazd w seryjnej specyfikacji wyposażony w 3,8-litrowy silnik V6 oznaczony symbolem VR38DETT. Motor rozwijał moc 485 KM przy 6400 obr./min i moment obrotowy 588 Nm. Takie parametry jednostce napędowej pomagały uzyskiwać dwie turbosprężarki IHI.

Obraz

Switzerowi to rzecz jasna nie wystarczyło i znacznie przebudował kocioł. Litanię zmian otwiera komplet nowych lżejszych i wytrzymalszych tłoków. Dalej są nowe sworznie, pierścienie tłokowe, tytanowe korbowody i wałki rozrządu. Poza ulepszeniami samego silnika tuner wymienił też jego osprzęt. Na pierwszy ogień poszły dwie turbosprężarki, które zostały zastąpione wydajniejszymi chłodzonymi cieczą urządzeniami.

Usprawniono też system chłodzenia silnika, który teraz nie dość, że obsługuje turbosprężarki, to jeszcze musi sobie radzić z samą bardziej wyżyłowaną jednostką napędową. Chłodzone jest także powietrze, które przechodzi przez sprężarki – w intercoolerach.

Obraz

Nad procesami spalania mieszanki paliwowo-powietrznej oraz utrzymaniem innych procesów „życiowych” Nissana czuwa nowy sterownik elektroniczny.

Mechanicy zadbali także o odpowiedni odpływ spalin, instalując inny układ wydechowy. Napracowano się trochę przy „wydechu”, bo Switzerowi zależało na tym, żeby przy spokojnej jeździe samochód brzmiał jak najbardziej podobnie do wozu seryjnego, a jednocześnie po wciśnięciu ostro gazu dawał znać, że siedzi w nim demon.

Obraz

Pomiary na hamowni wykazały, że pod maską jest aż 940 koni mechanicznych mocy, co powinno zapewnić odpowiednio wysoki poziom adrenaliny kierowcy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 997 Nm, czyli całkiem sporo.

Żeby zminimalizować zmielenie w skrzyni biegów tego i owego, inżynierowie dostosowali oprogramowanie systemu launch control do większego momentu obrotowego. Sama 6-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa przekładnia pozostała taka sama jak w seryjnej Godzilli i nadal przenosi napęd na wszystkie koła.

Obraz

Wiadomo, że w zasadzie ustawień zawieszenia w Nissanie nie trzeba zmieniać, więc Switzer ograniczył się tylko do montażu krótszych sprężyn. Poza tym wymieniono klocki hamulcowe na nowe, co ma sprawić, że auto zatrzyma się na krótszym dystansie.

Ze zmian czysto wizualnych jedyną nowością jest komplet felg ze stopów lekkich obutych w opony typu run-flat. Tym sposobem ten supermocny Nissan GT-R jest właściwie nie do odróżnienia od zwykłego modelu.

Obraz

Niestety Amerykanie nie informują ani o osiągach maszyny, ani o koszcie jej modyfikacji.

Lista samochodów konkurencyjnych znajduje się poniżej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, 60supo/sup, VR38DETT
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 940 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 247,43 KM/l (seryjny – 127,67 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 997 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa GR6
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1736 kg
  • Stosunek masy do mocy: 1,85 kg/KM (seryjny – 3,72 kg/KM)
  • Długość: 4650 mm
  • Szerokość: 1895 mm
  • Rozstaw osi: 2780 mmblock position=\inside5392/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej