Salon Samochodowy w Genewie zaczyna się 8 marca. Przez dziesięć dni będziecie mogli zobaczyć ponad 80 interesujących premier i zwiedzić blisko 200 stoisk. © mat. prasowe

88. Salon Samochodowy w Genewie już za tydzień. Oto, co powinieneś o nim wiedzieć

Największy i najważniejszy salon samochodowy na świecie rusza 8 marca w hali Palexpo Arena, w szwajcarskiej Genewie. Czeka tam na publiczność i dziennikarzy ponad 80 ważnych, motoryzacyjnych premier, będziemy tam dla was.

88. Salon Samochodowy w Genewie – kiedy rusza?

Dni prasowe będą trwały od 6 do 7 marca, a od 8 do 18 wszystkie stoiska będą dostępne dla szerokiej publiczności. Oczywiście swoje oferty zaprezentują nie tylko producenci samochodów, ale też m.in. firmy tuningowe pokażą swoje akcesoria oraz gotowe pojazdy. Nie zabraknie przedstawicieli z branży części zamiennych czy producentów opon. Jak zawsze, pośród aut produkcyjnych pojawi się kilkanaście ciekawych konceptów.

Łącznie na targach ma być 180 wystawców. Najważniejszym producentem aut, który zrezygnował z udziału w tej imprezie jest Opel. Jest to o tyle zrozumiałe, że wszystkie ważniejsze premiery ma już za sobą, a niedawno pokazany model Combo nie jest tak istotny.

Salon Samochodowy w Genewie 2017
Salon Samochodowy w Genewie 2017 © fot. mat. prasowe

Ile trzeba zapłacić za bilet?

Podczas dni otwartych, jednorazowe wejście na teren salonu kosztuje 16 franków szwajcarskich, co w przeliczeniu oznacza ok. 58 zł. Dzieci w wieku od 6 do 16 lat mają ulgę, więc bilet dla nich kosztuje 9 franków (ok. 33 zł). Jest też zniżka grupowa - minimum 20 osób musi zapłacić po 11 franków (ok. 40 zł). Jest też 50-procentowa ulga dla osób, które kupią bilet na miejscu w dniu wejścia, ale po godzinie 16.00.

Targi będą otwarte w godzinach 10.00-20.00 w dni robocze oraz 9.00-19.00 w weekendy.

Jak się dostać na Salon Samochodowy w Genewie?

Hale targowe są umieszczone blisko genewskiego lotniska, zatem można rozpocząć zwiedzanie tuż po wylądowaniu. Pod warunkiem, że już kupiliście bilety.

Z miasta można dojechać komunikacją publiczną. Jest wiele autobusów, w tym jeden specjalny z centrum. Organizator poleca też podróż pociągiem. Stacja Geneva Airport jest umieszczona 7 min piechotą od targów.

Podróż autem zajmie wam około 12 godzin - bez przerwy
Podróż autem zajmie wam około 12 godzin - bez przerwy © fot. Google

Jeżeli wybieracie się samochodem, to w dniach roboczych i tak będziecie musieli się tam przespacerować lub skorzystać z komunikacji, ponieważ na terenie targów parkingi będą przeznaczone wyłącznie dla wystawców i autobusów. Tylko w weekend dostępne będą 10 000 miejsc dla gości, które zlokalizowane są w promieniu 5 km od hal. Opłata jednorazowa za postój to 25 franków (ok. 90 zł).

Dojazd autem od polsko-niemieckiej granicy (Świecko) zajmie ok. 11-12 godzin, pod warunkiem, że nie będziecie robić przerw. W tym czasie przejedziecie przez Niemcy i Szwajcarię. Mapa Google sugeruje trzy trasy o podobnej długości ok. 1200 km. Na każdej z nich są odcinki płatne. Niewiele mniejszy dystans pokonają osoby ruszające z południa Polski, przekraczające polsko-niemiecką granicę w Zgorzelcu czy też jadące przez Czechy.

Warto pamiętać, że korzystanie z internetu w Szwajcarii (która nie jest członkiem UE) jest bardzo drogie, zalecamy więc dużą ostrożność w tym zakresie. Nawet chwila połączenie może was kosztować kilkaset złotych.

Więcej szczegółowych informacji znajdziecie na oficjalniej stronie 88. Geneva International Motor Show

Najważniejsze premiery samochodowe 88. Salonu Samochodowego w Genewie

Lexus UX
Lexus UX © fot. mat. prasowe

Samochody produkcyjne:

  • Alpina BMW XD3,
  • Audi A6 (nowa generacja),
  • Bentley Bentayga V8 i PHEV (wersje silnikowe),
  • BMW 2 Active Tourer/Gran Tourer (facelifting),
  • BMW M3 CS (wersja silnikowa),
  • BMW X2 (nowa generacja),
  • BMW X4 (nowa generacja),
  • BMW Serii 8 (prawdopodobnie),
  • Citroën Berlingo nowa generacja),
  • Cupra Ateca (premiera marki i pierwszego modelu),
  • Cupra Ibiza (prawdopodobnie),
  • Ferrari 488 Pista (wersja silnikowa),
  • Ford Edge (facelifting),
  • Ford Ka+ (facelifting),
  • Honda CR-V (nowa generacja),
  • Hyundai Kona Electric (wersja silnikowa),
  • Hyundai Nexo (nowy model),
  • Hyundai Santa Fe (nowa generacja),
  • Jaguar I-Pace (nowy model),
  • Jeep Cherokee (facelifting),
  • Jeep Wrangler (nowa generacja),
  • Kia Ceed (nowa generacja),
  • Kia Optima (facelifting),
  • Lexus UX (nowy model),
  • Maserati Levante GTS V8 (wersja silnikowa),
  • Mazda6 kombi (facelifting),
  • McLaren Senna (wersja silnikowa),
  • Mercedes-AMG G 63 (wersja silnikowa),
  • Mercedes Klasy A (nowa generacja),
  • Mercedes Klasy C (facelifting),
  • Mercedes-Maybach Klasy S (facelifting),
  • Mini (facelifting),
  • Morgan Plus 8 50th (nowa wersja),
  • Mitsubishi Outlander PHEV (facelifting),
  • Pagani HP (nowe wersje),
  • Peugeot 508 (nowa generacja),
  • Peugeot Rifter (nowa generacja/model),
  • Porsche 911 GT3 RS (wersja silnikowa),
  • Porsche 718 GT4 (facelifting/nowa wersja),
  • Range Rover SV Coupé (nowa wersja Range Rovera),
  • Renault Zoe (facelifting),
  • Seat Tarraco (prawdopodobnie),
  • Škoda Fabia (facelifting),
  • Škoda Kodiaq L&K (nowa wersja),
  • Ssangyong Musso/Actyon Sports (nowa generacja),
  • Stratos (nowy model/koncept?),
  • Techart Porsche Panamera Grand GT (tuning),
  • Toyota Auris (nowa generacja),
  • Toyota Aygo (facelifting),
  • Volvo V60 (nowa generacja),
  • Zenvo Supercar (nowy model).

Koncepty i auta wyścigowe:

Druga generacja bolidu Formuły E
Druga generacja bolidu Formuły E © fot. mat. prasowe
  • BMW M8,
  • Bolid Formuły E drugiej generacji,
  • GFG Style Sybilla,
  • Giugiaro Sibilla,
  • Honda Civic TCR,
  • Honda NeuV,
  • Honda NSX GT3,
  • Honda Sports EV,
  • Honda Urban EV,
  • Hyundai Kite by IED,
  • Lexus LF-1 Limitless,
  • LVCHI Venere 2,
  • Mitsubishi e-Evolution,
  • Peugeot Rifter 4x4,
  • Pininfarina HK GT,
  • Renault EZ-GO,
  • Škoda Vision X,
  • Ssangyong e-SIV,
  • Subaru Viziv Tourer,
  • Techrules REN RS,
  • Toyota Fine-Comfort Ride,
  • Toyota Supra Gazzo Racing,
  • Volkswagen I.D. Vizzion.
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów