830 KM i tylny napęd w Lamborghini Huracan od Novitec Torado

Zazwyczaj, gdy Lamborghini wypuszcza tylnonapędowe wersje swoich modeli, delikatnie obniża moc silnika. Specjaliści z Novitec Torado poszli w zupełnie odwrotnym kierunku.

Obraz
Aleksander Ruciński

W ten sposób powstał tylnonapędowy potwór zasilany 830-konnym motorem. Za bazę do budowy tego projektu posłużył Huracan LP580-2, będący niczym innym jak tylnonapędowym odpowiednikiem standardowego LP610-4. Pod maską seryjnej wersji drzemie 5,2-litrowy silnik V10 o mocy 580 KM.

Wydawać by się mogło, że to więcej niż wystarczająca wartość dla tylnonapędowego coupe. W Novitec Torado wyszli jednak z innego założenia, kierując się dewizą mówiącą, że mocy nigdy za wiele. Tuner nie podzielił się dokładnymi szczegółami dotyczącymi prezentowanego Huracana, lecz podejrzewamy, że tak duży przyrost mocy uzyskano dzięki zastosowaniu dwóch kompresorów. Nieoficjalne doniesienia mówią również o niestandardowym układzie wydechowym oraz oczywiście chiptuningu.

Obraz

Całą resztę widać jak na dłoni. Mamy tu na myśli rozbudowany zestaw aerodynamiczny, który przy pomocy dokładek i spojlerów pomoże utrzymać samochód na drodze. Szczególne znacznie ma tu tylne skrzydło. To Lambo potrzebuje docisku jak żadne inne. O przyczepność dbają także szerokie koła obute w sportowe opony. Przednie koła mają 20 cali średnicy, tylne zaś 21.

Novitec Torado nie pochwaliło się osiągami tej bestii, co wcale nas nie dziwi. Czasy przyspieszeń pewnie nie są oszałamiające, gdyż przez pierwsze kilka sekund tylna oś rozpaczliwie łapie przyczepność. Z pewnością nie jest to samochód łatwy do okiełznania, lecz właśnie na tym polega urok takich konstrukcji.

Obraz

Polecamy wszystkim tym, którzy znudzili się już standardowymi supersamochodami i... życiem, bo zasiadając za kółkiem tego auta, znacząco zwiększycie swoje szanse na przedwczesną śmierć. Mimo to z pewnością nie zabraknie śmiałków chętnych do nabycia prezentowanego Lamborghini.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/12] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.