7,6-litrowe V12 pod maską starej klasy S. Renntech S76R to wilk w owczej skórze

Mercedes 600 SEL jest marzeniem niejednego wielbiciela motoryzacji lat 90. Dla wielu to jeżdżący ideał. Nigdy jednak nie jest tak dobrze, by nie mogło być lepiej, co udowadnia prezentowany Renntech S76R.

Renntech S76RRenntech S76R
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Renntech
Aleksander Ruciński

Liczba w nazwie nie jest przypadkowa. Nawiązuje bowiem do pojemności silnika drzemiącego pod maską. To V12, które seryjnie miało sześć litrów pojemności, ale Renntech rozwiercił je do 7,6 litra, przy okazji stosując tytanowy układ korbowo-tłokowy czy wydajniejszy układ wtryskowy.

Tuner zaprojektował też autorski system dolotu i zamontował układ wydechowy o zwiększonej przepustowości wykonany ze stali nierdzewnej. Teraz dwunastocylindrówka legitymuje się mocą 624 KM i szokującym momentem obrotowym na poziomie 953 Nm.

Takie parametry pozwalają osiągać pierwszą setkę w około pięć sekund i rozpędzać się do 250 km/h. To zasługa nie tylko zwiększonej mocy, ale i zmienionej skrzyni biegów. Czterostopniowy automat zastąpiono nowszym odpowiednikiem o pięciu przełożeniach, stosowanym po 1996 roku.

Renntech S76R
Renntech S76R © mat. prasowe / Renntech

Na pokładzie jest też mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, węglowo-ceramiczne hamulce z tarczami o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu oraz obniżone zawieszenie. Warto odnotować, że Renntech zastosował tu adaptacyjne amortyzatory.

Wszystko to opakowano w bardzo dyskretne nadwozie, które niewiele różni się od serii. Poza pakietem aerodynamicznym AMG zastosowano kute, 19-calowe felgi ubrane w opony Michelin Pilot Sport 4S. Więcej dzieje się we wnętrzu wykończonym pikowaną skórą i alcantarą oraz włóknem węglowym.

Prezentowany egzemplarz S76R póki co jest jedynym na świecie. Renntech zamierza jednak zbudować kolejne i sprzedać je wymagającym klientom. Cena na razie pozostaje tajemnicą.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/26] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach