600 KM z drugiego końca świata – RENM R8 Spyder (2011)

Firma RENM Performance już dwa razy pojawiła się na łamach Autokultu. Jednym z najnowszych projektów australijskiego przedsiębiorstwa jest Audi R8 Spyder z wzmocnionym do 600 KM silnikiem.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Zewnętrznie R8 Spyder wiele się nie zmieniło, ale obserwator szybko zauważy zapożyczenie z „kuzyna” należącego do tej samej „rodziny”. Chodzi o centralnie umieszczoną końcówkę układu wydechowego, która naśladuje oczywiście rozwiązanie z Bugatti Veyron 16.4. Moim zdaniem w R8 ten „wydech” nie wygląda wcale lepiej niż oryginalny z rurami rozmieszczonymi w „rogach” tylnego zderzaka.

Tuner tłumaczy, że jest to podyktowane m.in. względami aerodynamicznymi, bo znajduje się tam dyfuzor, ale bardzo wątpię w to, żeby RENM badało w ogóle ten aspekt.

Obraz

W tym R8 odnajdziemy jeszcze nieduży spojler na pokrywie bagażnika i nowe koła. Kół oferowanych przez RENM do tego wozu jest aż osiem, bo tuner daje dwa komplety. Jeden składa się z 20-calowych felg, a drugi z 19-calowych. Felgi wyprodukowała firma ATS. W tym pierwszym montowane są opony 245/30 (z przodu) i 305/25 (z tyłu), a w drugim 235/35 (przód) i 305/30 (tył). Czym się różnią? Komplet z większymi felgami służy do jazdy po drogach, a z mniejszymi (wyposażonymi w semislicki) do szaleństw na torze.

Żeby Audi spisywało się lepiej w sportowej rywalizacji od swojego seryjnego odpowiednika RENM Performance dokonało zmian mechanicznych. Inżynierowie wymienili zawieszenie na wyścigowe – z pełną regulacją, a nawet stuningowali układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami (brak szczegółów, o co dokładnie chodzi).

Przewagę na torze ma dawać także silnik. Umieszczone centralnie „serce” R8 ma 10-cylindrów w układzie widlastym ustawionych w dwóch rzędach pod kątem 90[sup]o[/sup] względem siebie. Zarówno spora objętość skokowa wynosząca 5,2 l, jak i bezpośredni wtrysk paliwa pozwalają tej wolnossącej jednostce napędowej uzyskiwać seryjnie 525 KM mocy i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Obraz

W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów R-tronic (w tym wozie) i napędem na cztery koła silnik rozpędza R8 Spyder do 313 km/h.

RENM zmieniło sterowanie jednostką napędową oraz zmodyfikowało przewody doprowadzające powietrze do komór spalania. Swoje robi też zmieniony, wspomniany wcześniej, „wydech”. Dzięki temu udało się uzyskać okrągłe 600 KM mocy maksymalnej, a także 585 Nm momentu obrotowego. Firma tuningowa jeszcze nie dokonała pomiarów w kwestii osiągów sportowego Audi.

W kabinie znalazło się kilka dodatków z włókna węglowego zamontowanych m.in. na kierownicy i desce rozdzielczej. Wnerwiające jest za to umieszczenie przez RENM wyświetlacza za kołem kierownicy, tak że zasłania on oryginalne zegary Audi. Seryjne siedzenia zamieniono na lżejsze i bardziej sportowe fotele obszyte szarą skórą.

Obraz

Jak się okazuje na drugim końcu świata tunerzy (RENM Performance) potrafią zmodyfikować nie tylko BMW i Porsche, ale także wozy spod znaku czterech pierścieni.

Dane techniczne


  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,30 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 585 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna R-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,0 x 20” i 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 11,0 x 20″ i 11,0 x 19”
  • Opony przednie: 245/30 R 20 i 235/35 R 19
  • Opony tylne: 305/25 R 20 i 305/30 R 19

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1795 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,99 kg/KM (seryjny – 3,42 kg/KM)
  • Długość: 4431 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside8008/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej