52. Rajd Barbórka (2014) - nasza relacja

Tegoroczny Rajd Barbórka miał mocno zmienioną w stosunku do lat ubiegłych trasę, co nie każdemu się podobało. Nie zmieniło się jedno – atmosfera i zupełnie inny sposób rywalizacji niż w innych rajdach.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © fot. Mariusz Zmysłowski
Marcin Łobodziński

Barbórkę możesz tylko wygrać lub nie, bo drugie czy trzecie miejsce jest zupełnie bez znaczenia. Tego dnia, w tej wyjątkowej w skali roku rajdowej imprezie można wygrać dwa razy lub podzielić zwycięstwa na dwóch kierowców. I tak właśnie było tym razem. Królem Barbórki został król polskich rajdów, a asem Karowej król Barbórki.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mariusz Zmysłowski

Na liście startowej pojawiło się wiele znanych nazwisk. Kogo było na to stać, przyjechał Fordem Fiestą R5 – samochodem coraz bardziej popularnym w naszym kraju. Mistrz Polski Wojtek Chuchała niejako zrezygnował z walki o zwycięstwo przywożąc Subaru Imprezę WRC. Jemu bardziej zależało na pokazaniu fajnego samochodu i daniu frajdy kibicom. Gośćmi specjalnymi była legendarna już polska załoga Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski. Wykonali dwa przejazdy Karowej Subaru Imprezą, którym zdobyli mistrzostwo Europy. Innym, wyjątkowym gościem był Tiff Needell, znany głównie z programu Fifth Gear. Brytyjska telewizja kręciła podczas Barbórki fragment jednego z odcinków tego programu. Szkoda, że zabrakło Roberta Kubicy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mariusz Zmysłowski

W trasie zaszło po raz kolejny kilka poważniejszych zmian. Tor Służewiec i STW Center to nowe odcinki Rajdu Barbórka. Pozostało klasyczne Bemowo z szutrową nawierzchnią. Niestety organizacja oesu na Służewcu chyba nie była specjalnie dobrym pomysłem. O ile dojazd tam nie był utrudniony, to już układ pętli i zabezpieczenie odcinka nie pozwalały cieszyć oka pędzącymi rajdówkami. Kibice stojący głównie za ogrodzeniem nie mieli dobrego widoku na trasę.

Zmagania w tegorocznej Barbórce rozpoczęły się właśnie na Służewcu, który otwierał pierwszą pętlę. Najszybszy był Kajetan Kajetanowicz, który pokonał Tomasza Kuchara o 3,2 s. Trzeci był debiutujący w samochodzie R5 Jan Chmielewski. Polski król ośki czerpał wielką frajdę z jazdy Fiestą i widać było, że umiejętności, które ma, wystarczają do szybkiego prowadzenia samochodu czteronapędowego.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mariusz Zmysłowski

Oes STW Center padł łupem lidera rajdu i Kajto prowadził już z przewagą nad Kucharem wynoszącą 6,62 s. Drugi na odcinku był Grzegorz Grzyb, który bardzo chciał wygrać Barbórkę ponieważ był to jego ostatni występ w Škodzie Fabii S2000. Do czołówki rajdu wbił się Maciej Oleksowicz.

Po serwisie, odcinek Autodrom Bemowo rozpoczął drugą pętlę. Po raz kolejny wygrał Kajetanowicz, który zwiększył swoją przewagę nad Grzybem. Został wiceliderem Barbórki. Powrót na Służewiec niewiele zmienił. Kajetan pojechał jeszcze szybciej niż rano i potwierdził kto jest królem polskich rajdów. Zwycięstwo Grzyba na STW Center niewiele zmieniło w wynikach. Strata ponad 12 s do lidera nie dawała szans na zwycięstwo. Potwierdzeniem umiejętności Kajtka było zwycięstwo na kończącym rajd Bemowie. Grzyb zajął drugie, a Kuchar trzecie miejsce.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mariusz Zmysłowski

Przed Kryterium Asów na Karowej poczęstowano kibiców dawką emocji z przejazdów specjalnych. Szkoda, że tylko taki przejazd, a nie udział w odcinku zaliczył Tiff Nedell, na którego wielu kibiców czekało. Poza tym, nieco zawiódł ich jadąc Imprezą WRC wolniej niż wielu kierowców przednionapędówek. Brytyjczyk wyraźnie oszczędzał sprzęt i starał się przede wszystkim nie rozbić.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© fot. Mariusz Zmysłowski

Szkoda też, że z walki o puchar Karowej bardzo szybko odpadł Grzegorz Grzyb, który już na początku oesu uderzył w beczkę co przekreśliło szanse na zwycięstwo. Podobnie jak w zeszłym roku pojedynek na Karowej toczył się między Kajetanem Kajetanowiczem a Tomkiem Kucharem. Ślizgająca się na slickach Fiesta niestety musiała ulec płynniej powożonemu Subaru i to Tomasz Kuchar po raz czwarty został Asem Karowej.

52. Rajd Barbórka (2014): OS-4 Tor Służewiec - galeria zdjęć

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/32] Źródło zdjęć: |

52. Rajd Barbórka (2014): OS-6 Autodrom Bemowo - galeria zdjęć

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/38] Źródło zdjęć: |

52. Rajd Barbórka (2014): OS Kryterium Asów Karowa: park maszyn - galeria zdjęć

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/27] Źródło zdjęć: |

52. Rajd Barbórka (2014): OS Kryterium Asów Karowa - galeria zdjęć

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/45] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa