WAŻNE
TERAZ

Klamka zapadła. NATO rozpoczyna Eastern Sentry

5 metrów luksusu po tuningu – MR Quattroporte (2011)

Maserati Quattroporte to włoski przedstawiciel w klasie samochodów luksusowych. Jak zawsze Maserati musi być nie tylko piękne, ale też mieć mocny silnik. I taki ma, ale ekipa MR Car Design odkryła, że motor ma potencjał, aby osiągnąć większą moc niż seryjne 400 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Na warsztat zespołu MR Car Design trafiło Maserati Quattroporte w podstawowej wersji, czyli takiej, w której pod maską znajduje się 8-cylindrowy silnik o objętości skokowej 4,2 l. Zarówno Quattroporte S, jak i Sport GT mają jednostkę napędową o objętości 4,7 l. Mniejszy silnik fabrycznie ma moc równą 400 KM i maksymalny moment obrotowy 451 Nm. Osiem „garów” lubi wysokie obroty – moc maksymalna jest uzyskiwana dopiero przy 7000 obr./min.

Mechanicy tunera zmienili jedynie układ wydechowy na sportowy oraz ulepszyli oprogramowanie centralnej jednostki napędowej. Wystarczyło to, żeby Quattroporte zyskało 30 KM mocy i 20 Nm momentu obrotowego. Możliwości drogowe podkręconego Quattroporte nie są znane. Przypomnę, że zwykłe auto rozpędza się do 270 km/h, a pierwsze 100 km/h osiąga po 5,60 s.

Obraz

Poza zmianami w silniku MR Car Design postanowiło zająć się zawieszeniem. Wymieniono seryjne elementy podwozia na części produkcji H&R, dzięki którym limuzyna może być obniżona w przedziale od 20 do 30 mm.

Wizualnie Quattroporte wyróżnia się 22-calowymi felgami wyposażonymi w opony 245/30 z przodu i 295/25 z tyłu. Między tarczami hamulcowymi a felgami umieszczono 15 mm tuleje dystansowe.

Obraz

MR Car Design na razie nie dzieli się informacją o ewentualnych kosztach tuningu tego włoskiego luksusowego wozu.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4244 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 430 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,32 KM/l (seryjny – 94,25 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 471 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 316 mm
  • Koła przednie: 22”
  • Koła tylne: 22″
  • Opony przednie: 245/30 R 22
  • Opony tylne: 295/25 R 22

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1990 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,63 kg/KM (seryjny – 4,98 kg/KM)
  • Długość: 5097 mm
  • Szerokość: 1895 mm
  • Rozstaw osi: 3064 mmblock position=\inside7848/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są