5 lat Mazdy w Polsce – podsumowanie działalności

Mazda Motor Poland rozpoczęła działalność w czerwcu 2008 roku. W ciągu 5 lat istnienia sprzedano w Polsce 15 029 samochodów japońskiej marki.

Obraz
Piotr Ślusarczyk

Mazda Motor Poland rozpoczęła działalność w czerwcu 2008 roku. W ciągu 5 lat istnienia sprzedano w Polsce 15 029 samochodów japońskiej marki.

Sprzedaż Mazdy od 1 czerwca 2008 roku do 31 maja 2013 roku w rozbiciu na poszczególne modele kształtowała się następująco:

Znajdującej się na szczycie zestawienia Mazdy6 w maju 2013 roku sprzedano aż 219 egzemplarzy. Ubiegły miesiąc był też rekordowy pod względem wzrostu ogólnej sprzedaży japońskiego producenta w naszym kraju. W porównaniu z majem 2012 roku na drogi wyjechało aż o 111% Mazd więcej.

Mazda Motor Poland kontroluje 29 punktów dealerskich i 15 Autoryzowanych Stacji Obsługi (ASO). Dla porównania: w 2008 roku było to 11 dealerów i 17 ASO. Poszczególne modele japońskiego producenta zdobyły dotychczas wiele nagród (wyszczególnione w informacji prasowej w rozwinięciu poniżej). Marka została doceniona również w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych - zdobyła 3., 4. i 5. miejsce w latach 2010, 2011 i 2013. W najnowszym badaniu Mazda otrzymała tytuł „Marka o najwyższej lojalności dealerów”.

Tak podsumował 5-letnią działalność Mazda Motor Poland dyrektor zarządzający – Łukasz Paździor:

Przez 5 ostatnich lat intensywnie rozwijaliśmy naszą sieć sprzedaży, ale przede wszystkim budowaliśmy świadomość marki. Niewiele osób znało wcześniej nasze nowe modele i wiedziało, że wszystkie pochodzą z Japonii. Ogromnie cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 15 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modeli CX-5 i Mazda6 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – te auta wygrywają testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Na horyzoncie już niebawem pojawią się nowe modele Mazdy, co z pewnością pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku.

5 lat Mazdy w Polsce i ponad 15 000 sprzedanych samochodów.

Mazda Motor Poland – podsumowanie pięciu lat działalności.

  • 15 029 sprzedanych samochodów,
  • 29 punktów dealerskich i 15 Autoryzowanych Stacji Obsługi,
  • Nowa Mazda6: 1 086 zamówień i 700 samochodów wydanych klientom,
  • „Marka o najwyższej lojalności Dealerów 2013”.

Mazda Motor Poland (MMPOL) oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 15 029 Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (4 904 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (4 225 szt.) i Mazda2 (2 145 szt.). Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszą się najnowsze modele z linii SKYACTIV – Mazda CX-5 – już 1 249 samochodów jeździ po polskich drogach oraz najnowsza Mazda6 (700 wydanych aut i 1 086 zamówień). W maju 2013 r. sprzedanych zostało aż 219 sztuk Mazdy6 – to największa liczba miesięcznej sprzedaży jednego modelu Mazdy w Polsce. Maj to również rekordowy miesiąc pod względem wzrostu sprzedaży – aż 111% w porównaniu do maja 2012. Z roku na rok rośnie również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 r. – 69 w 2012 r.).

Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.05.2013 r.):

  • Mazda6 – 4904,
  • Mazda3 – 4225,
  • Mazda2 – 2145,
  • Mazda CX-7 – 1391,
  • Mazda CX-5 – 1249,
  • Mazda5 – 514,
  • Mazda CX-9 – 309,
  • Mazda MX-5 – 292,
  • SUMA - 15 029.

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 15 ASO. W ciągu ostatnich lat, wspólnie z naszymi dealerami, intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem marki – mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej. Gdy porównamy dzisiejsze standardy obiektów dealerskich, jakość obsługi klientów, procedury współpracy z tymi sprzed 5 lat, to widać, że ten wysiłek się opłacał. Przez ten czas dogoniliśmy firmy działające na rynku kilka razy dłużej, zachowując wrażliwość na opinie klientów i naszych dealerów – mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej. Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych – Mazda zajęła odpowiednio 3. miejsce w 2010 r.,4. miejsce w 2011 r. i 5. miejsce w 2013 r. W ostatnim badaniu zdobyła tytuł „Marka o najwyższej lojalności Dealerów”.

Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.:

  • Mazda6 – Auto Lider 2012 w kategorii auta klasy średniej, Auto Moto i MOTOR
  • Mazda6 – 2.miejsce w plebiscycie BEST CARS 2013 w kategorii auta klasy średniej, Auto Motor i Sport.
  • Mazda CX-5 - Auto Lider 2012 w kategorii mały SUV i crossover, Auto Moto i MOTOR
  • Mazda CX-5 - Kobiecy Samochód Roku 2012 – Twój Styl
  • Mazda CX-5 - Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 – Playboy
  • Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy
  • Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat
  • Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat
  • Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno - Playboy
  • Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego i portal Korba.pl
  • Mazda MX-5 – Best Cars 2008, 2011, 2012 i 2013– Kategoria Ekonomia Zakupu, AutoMotor i Sport
  • Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl
  • Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR

Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – „Debiut Roku”.

W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polskim rynku.Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’).

Przez 5 ostatnich lat intensywnie rozwijaliśmy naszą sieć sprzedaży, ale przede wszystkim budowaliśmy świadomość marki. Niewiele osób znało wcześniej nasze nowe modele i wiedziało, że wszystkie pochodzą z Japonii. Ogromnie cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 15 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modeli CX-5 i Mazda6 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – te auta wygrywają testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Na horyzoncie już niebawem pojawią się nowe modele Mazdy, co z pewnością pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku. – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.

Źródło: Mazda

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił