Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Offroad Marcina: SsangYong Musso Grand w terenie - gdyby nie był tak wielki

W tym aucie wielkość jest jego największą zaletą, bo dzięki temu w swojej klasie ma najprzestronniejszą kabinę oraz największą pakę. Jednak cierpią na tym zdolności terenowe, które SsangYong Musso Grand ma i tak całkiem niezłe. Najlepiej sprawdza się na wertepach - zobaczcie to na wideo.

SsangYong Musso Grand manual — test w terenie

Największym atutem w jeździe po bezdrożach tym autem jest jego zawieszenie na sprężynach, zwłaszcza skonfigurowane z niedużymi kołami i ogumieniem terenowym AT. Dynamiczna jazda w lekkim terenie to najlepsze, co mu wychodzi. Poruszanie się tym kolosem po trudnym terenie wymagającym pewnej gracji jest już niekiedy ponad jego możliwości.

Najbardziej przeszkadza bardzo długi tylny zwis. Pułapkę stanowi też ochrona podwozia. Choć w testowym aucie zamontowano metalową płytę, to tuż za nią jest nisko umieszczona przekładnia kierownicza, którą łatwo uszkodzić podczas cofania.

Terenowe próby SsanYong Musso Grand pokonał bez większego problemu, poza jedną, gdzie jego długi tył po prostu się nie zmieści. Jak radzi sobie w terenie ten koreański pickup? Zobaczcie na wideo. Natomiast pełny test modelu po małym liftingu przeczytacie w artykule poniżej:

Test: SsangYong Musso Grand — lepszy od konkurencji, poza jedną cechą

Zbudowanie SUV-a i pick-upa na jednej platformie zawsze wiąże się z pewnymi kompromisami, bo jedno lub drugie auto nie będzie do końca takie, jak…

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Zobacz więcej artykułów z serii: Offroad Marcina

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Volkswagen Touareg 3.0 TDI pokazuje hybrydom, gdzie ich miejsce Pierwsza jazda Fordem Kugą plug-in hybrid: sprawdzi się w mieście, ale czekam na "klasyczny" napęd Ford Focus 1,0 EcoBoost Trend - ekologia na poziomie zaawansowanym [test autokult.pl] Test: Mini Countryman Cooper S All4 - niby jest świetny, ale nic tu nie pasuje VW Tiguan - Facelifting, którego nie widać z daleka Fiat Panda 1,3 MultiJet Dynamic - włoski wózek na zakupy [test autokult.pl] Renault Mégane CC Floride Energy dCi 130 [test] Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: BMW iX3, Tesla Model 3 i VW ID.3 w zimie, czyli ile naprawdę przejadą, gdy spada temperatura Test: Pagani Huayra Roadster BC jest jak randka z Moną Lisą. Jeździłem tym autem razem z twórcą Dacia Duster 1,5 dCi: ja tu jestem, żeby pracować Škoda Octavia 1,2 TSI (85 KM) Active - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: Toyota RAV4 Adventure - czegoś mi tutaj zabrakło...