Opel Vivaro-e Hydrogen to pierwszy komercyjny dostawczak na wodór

Opel Vivaro-e Hydrogen to pierwszy komercyjny dostawczak na wodór

Wodorowy Opel trafił do komercyjnego użytku
Wodorowy Opel trafił do komercyjnego użytku
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Opel
Aleksander Ruciński
12.12.2021 09:41, aktualizacja: 14.03.2023 14:03

Koncern Stellantis szybko przeszedł od słów do czynów. Zapowiadane od kilkunastu miesięcy, wodorowe auta dostawcze stają się rzeczywistością. Poznajcie Vivaro-e Hydrogen, które rozpoczyna służbę w jednej z niemieckich firm.

Samochód nie jest żadną tajemnicą. Po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w maju 2021 roku. Teraz zadomawia się na niektórych europejskich rynkach. Pierwsza sztuka trafi do producenta sprzętu AGD, Miele, gdzie będzie pełnić rolę pojazdu serwisowego.

Jak nietrudno zauważyć, wodorowa wersja wizualnie niczym nie różni się od odmian z innym rodzajem napędu. Bazuje na tej samej platformie co elektryczny Vivaro-e, ale wykorzystuje 45-kilowatowe ogniwo paliwowe oraz pomocniczy akumulator o pojemności 10,5 kWh poprawiający dynamikę jazdy. Doładowuje się on energią odzyskiwaną podczas jazdy, ale można go też zasilić z zewnętrznego gniazdka.

Na pokładzie znajdziemy aż 3 zbiorniki wodoru, których zapełnienie trwa 3 minuty. Opel twierdzi, że wystarczy to na pokonanie nawet 400 km, co jest wynikiem lepszym niż w przypadku w pełni elektrycznego wydania. Mimo wodorowego napędu istnieje też możliwość jazdy na samym prądzie — maksymalny zasięg wyniesie wówczas 50 km.

Warto odnotować, że nietypowy napęd nie wpłynął na kwestie praktyczne. Vivaro-e Hydrogen przewiezie do 1000 kg ładunku na powierzchni 6,2 m2.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)