Pierwsza jazda: Renault Express Van i Kangoo Van - dwa zupełnie różne modele (użytkowania)

Dzięki modelom Trafic i Master Renault czuje się całkiem silne w segmencie dużych aut dostawczych. Nieco gorzej jest w przypadku mniejszych furgonetek, dlatego Francuzi od razu zrzucają do walki dwa – teoretycznie podobne, ale bardzo różne – modele o nazwach Express Van i Kangoo Van.

Renault Kangoo dostępne będzie też w "zwykłej" wersji, ze słupkiem B.

Renault Kangoo dostępne będzie też w "zwykłej" wersji, ze słupkiem B. (mat. prasowe/ Dominik Kalamus)

Na pierwszy rzut oka to niemal takie same samochody. W praktyce różni je bardzo dużo. Express Van – niezależnie jak bardzo przedstawiciele Renault będą twierdzić inaczej – to po prostu doświadczona i znana na rynku Dacia Dokker. To oznacza samochód prosty, ale i tani.

Renault Express Van nie  ma dużo opcji konfiguracji.

To całkiem sensowe podejście. Jeśli potrzebujesz furgonetki o ładowności do 780 kg, która ma zabrać na pakę paletę i poruszać się na niewymagających odcinkach, nie ma sensu szukać czegoś bardziej skomplikowanego. Przestrzeń ładunkowa ma 3,3 m³ i można doposażyć ją w drewnianą zabudowę. Pod maską znajdziemy benzynowy silnik 1,3 l o mocy 100 KM – to znana już z koncernu Renault (jak i mercedesów) jednostka. Nie porywa może dynamiką (jechałem z ładunkiem o masie 280 kg), ale pod miastem zużywa mniej niż 6 l/100 km.

Alternatywą są jednostki Diesla o mocy 75 i 95 KM. Niestety nie miałem okazji się nimi przejechać, ale biorąc pod uwagę doświadczenie Francuzów w budowaniu tego typu silników, spalanie na pewno będzie mniejsze.

Wnętrze Express Vana

Ceny startują od 48 950 zł, najmocniejszy diesel to wydatek ok. 57 tys. zł, ale warto zdecydować się na droższy pakiet Pack Clim, dzięki któremu dostajemy kilka istotnych dodatków, jak chociażby klimatyzację. Mamy więc bazową, podstawową furgonetkę do pracy. Po co w takim razie w ofercie jest Kangoo Van?

Kangoo Van przejęło rolę wygodniejszego auta z większymi możliwościami adaptacji. Wystarczy zajrzeć do środka, a okaże się, że schowki są jakby bardziej rozbudowane niż w Express Vanie, system multimedialny bardziej rozwinięty (czyt. niepotrzebnie skomplikowany), a opcje załadunkowe są szersze – dosłownie.

Usunięcie słupka B to opcja

Kangoo Van oferowany będzie w wersji Open Sesame, czyli bez słupka B po prawej stronie. Daje to otwór załadunkowy mający ok. 1,5 m. W połączeniu ze specjalistycznymi zabudowami możemy sprawić, że cała półka za kierowcą "wyjedzie" na bok, co pozwoli na łatwiejszy dostęp do narzędzi. Nie ma co ukrywać, że robi to wrażenie, tak jak np. dodatkowe mocowania na długie przedmioty pod dachem.

Zobacz również: Test: Renault Arkana - atak na premium

Brak słupka B daje nam możliwość przedłużenia przestrzeni bagażowej z 3,3 do 3,9 m³. Wystarczy złożyć fotel pasażera, przesunąć ramię klatki i zabezpieczyć całą konstrukcję. Cała operacja trwa mniej niż 30 sekund. Niestety, takie gadżety sprawiają, że siedzisko pasażera jest w praktyce bez regulacji, a przy wyższych prędkościach prawa strona po prostu szumi. W ofercie dostępna będzie też "zwykła" wersja ze słupkiem B, a nawet z trzema miejscami.

Pod maską Kangoo Vana mamy bardzo podobną sytuację jak w przypadku Express Vana. Diesle mają pojemność 1,5 l i moc 75 lub 95 KM. Jednostka benzynowa to 1,3 l o mocy 100 lub 130 KM. Ceny startują od 76 900 zł, czyli mniej więcej w kwocie, jaką przyjdzie zapłacić za "wypasionego" Express Vana. Pod koniec roku Francuzi chcą uzupełnić ofertę o wersję elektryczną.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi RS7 Sportback - test Test: BMW i4 M50, czyli bordowy przypadek otwierania oczu niedowiarkom Nowy Jeep Grand Cherokee SRT - test Mazda 2 1.5 115 KM SkyPassion - test, opinia, spalanie, cena Ford Mondeo Hybrid Kombi: ekologia nieco przyćmiła jego zalety Range Rover Sport 4,4 SDV8 HSE Dynamic - test Test: Citroën ë-C4 relaksuje, ale nie zapada w pamięć. Takich elektryków też potrzeba Test: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - nowy król hybryd z wtyczką Renault Trafic: mała furgonetka do miasta. Tania, ekonomiczna i do tego mocna Volkswagen Scirocco R DSG [test] Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna – test Ford Kuga 2.0 TDCi AWD Titanium: lepszy niż pokazują statystyki

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Ford GT40 oraz GT – stanąłem oko w oko z legendą Le Mans i jego współczesnym odpowiednikiem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale"