3,8-litra paliwa na 368km: What is 230?

What is 230? Dziś już wiemy. Wcześniej byłem święcie przekonany, że chodzi o nowe auto elektryczne skierowane do klientów europejskich (skojarzenie liczby 230 z napięciem w europejskich gniazdkach). Jak się okazało trafiliśmy w dobrą tematykę, ale nie do końca mieliśmy rację. Liczba ta to odpowiednik mil, jakie może przejechać Chevrolet Volt na jednym galonie paliwa.

VoltVolt
Mateusz Gajewski

What is 230? Dziś już wiemy. Wcześniej byłem święcie przekonany, że chodzi o nowe auto elektryczne skierowane do klientów europejskich (skojarzenie liczby 230 z napięciem w europejskich gniazdkach). Jak się okazało trafiliśmy w dobrą tematykę, ale nie do końca mieliśmy rację. Liczba ta to odpowiednik mil, jakie może przejechać Chevrolet Volt na jednym galonie paliwa.

Stosując proste obliczenia matematyczne możemy łatwo przełożyć te liczby na jednostki metryczne, te bardziej przyjazne Europejczykom. 1 galon to ok.3,8-litra. 230 mil to 368km. Wychodzi więc 3,8-litra paliwa na 368km. Aby przejechać 100km auto potrzebuje więc 1,03-litra paliwa! To tyle co koncepcyjny Volkswagen 1-litre z 2001 roku!

Z danych, które zebraliśmy jasno wynika, że wielu posiadaczy Chevroleta Volta może na co dzień korzystać jedynie z napędu elektrycznego, nie mając potrzeb korzystania z paliwa w ogóle - twierdzi GM Chief Executive Officer, Fritz Henderson.

Pełne naładowanie baterii starcza na 64km jazdy bez potrzeby doładowywania pojazdu. To mniej więcej tyle, ile dziennie pokonuje każda osoba żyjąca w mieście i dojeżdżająca do pracy.

*Liczba 230 mpg w ruchu miejskim jest wspaniałym wyznacznikiem możliwości Volta i umiejętności zarządzania paliwem *- relacjonuje Frank Weber z General Motors. Właściwe testy wersji produkcyjnej rozpoczną się w przyszłym roku, bliżej daty premiery auta.

Wiadomo, że producenci mają tendencje do zaniżania wyników spalania na swoją własną korzyść. Jeśli jednak okaże się, że Volt potrzebuje nie więcej jak 1,5-litra paliwa aby przejechać w mieście 100km to firma General Motors może liczyć na spore profity, a także wybitne miejsce na kartach historii motoryzacji.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy